måndag 21 februari 2011

Önskelista

Om det är någon moster, faster eller kusin som läser detta kan ni ju se det här som tips på vad jag önskar mig i födelsedagspresent. Jag vet att jag önskat mig pengar och det är alltid bra välkommet men om ni vill ge mig någon sak istället kan ni ju fundera på något av detta. Om ni vill ha mer detaljer om något kan ni nog fråga min mamma. Hon kommer få höra ingående beskrivningar om alla de här sakerna. Dessutom kanske ni kan hitta något fint på bokrean som börjar snart. Sen är det faktiskt bara att fråga. Jag vill hellre ha något jag kan lista ut att ni ska köpa än något jag inte önskat mig. Kram på er.

Lite saker från Lindex:
Mycket fin väska som ja väldigt gärna skulle vilja ha med mig till London:http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=13010130&styleid=13010128&path

En annan ganska fin väska, vet inte riktigt om det är så mycket jag över den dock:http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=12980800&styleid=12980796&path=3403475;3215210;3232566;9272;9663=3403475;3215210;3232566;9272;9663

Halsband som även kan bli ringar, kanske (om man kan ta loss dem från kedjan):http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=13211865&styleid=13211863&path=3403475;3215210;3232566;9272;111328

Mycket fint halsband som jag vet finns på Lindex i Alingsås. Det skall i så fall vara i guld, som på bilden:http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=12671485&styleid=12671481&path=3403475;3215210;3232566;9272;111328

Ett sött bälte med kombinerad väska. Kanske är det mer rätt för mamma som kör med magväska i Ullared. Dessutom är den liiite röd i färgen.http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=13150350&styleid=13150348&path=3403475;3215210;3232566;9272;9662

En mysig och härlig halsduk i naturfärger. Alltid välkommet.http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=13111638&styleid=13111634&path=3403475;3215210;3232566;9272;492734

Dessutom vill jag ha ett par shorts från Lindex här i Alingsås. De är på rea och kostar runt 149 kr. De är en aningens mörkt (man kan nog kalla det ljust) beiga, lite kavaj-stuk på dem. Jag tror de är i bomull. Storlek 36 tror jag blir bra. Jag kan ju gå dit och kolla in dem lite bättre. Men dessa vill jag verkligen ha. Jag har velat ha dem sedan de kostade 250kr.

Gina Tricot:
En mycket tjusig skjorta man knyter i midjan, som man gjorde förr:
Fin topp. Antingen i svart eller ljusrosa... svart är nog mest användbart:Sen till er som går på loppisar och i antikaffärer. Jag gillar ju sånt. Det vet ni. Kanske några fina uppläggningsfat. En fin fruktskål vill jag också ha. Sen är burkar alltid välkommet.

På Balders Hage här i Alingsås finns det serveringsfat eller liknande som står lite överallt. De finns i två eller tre våningar och är gjort i järn eller något liknande. Jag har aldrig sett något pris på dem så kanske är de inte till salu men åh vad jag vill ha en sån. En liten som man kan ha på köksbänken med frukt i. Fråga mamma, hon vet nog vad jag pratar om.

Jag skulle bli väldigt glad för en liten ask med personligen utvalda praliner från chokladaffären inne på Hjälmkvistska gården (tror jag det heter). Det behöver inte vara många. Jag äter istället länge och väl och njuter av varje tugga. (Pappa får väl vara med han också)

8 kommentarer:

  1. JESUS vilken utförlig önskelista! Men allting var jättefint, dock funkade inte gina tricot-länkarna... Kan inte fatta att vi fyller arton i år, helt ofattbart. I sommar kan vi dricka rödvin på uteservering i Göteborg som vi pratat om :). Puss <3

    SvaraRadera
  2. Oooh, den andra väskan skulle vara snygg att ha som sportbag till gymmet... *dreggel, dreggel*

    SvaraRadera
  3. Clara: hihih ja men jag ville göra det lätt för dem :) Det är helt galet. 18 år! Vi ska definitivt göra det! Sitta där länge tills det blir kallt och vi måste ta på oss filtar. <3

    SvaraRadera
  4. Josefin: Ja den är väldigt mjuk och snygg och definitivt sportbag-ig i formen men den är inte så ruskigt stor tyvärr.

    SvaraRadera
  5. Clara slog verkligen huvudet på spiken! Jeansskjortan var jättesnygg tycker jag, passar dig perfekt.

    En undran, om det är så att du vet redan nu när ev. kalas blir blir jag väldigt glad om jag får veta det, men jag menar inte att ni ska stressa fram ett datum!
    Faster A

    SvaraRadera
  6. Faster A: Kära faster:) jag tycker faktiskt också att den skjortan passar mig. Den är vrålfin!

    Jag och pappa funderade lite på datum idag. Det ska bli för Franssons den 12. Så mycket vet jag och att det inte blir något kalas på själva födelsedagshelgen. Men när det väl blir av kan du förvänta dig mat och kakor(eller efterrät, kanske tårta... jag vet inte riktigt än. Det är så svårt när det fins laktos och glutenintolleranta ibland oss).

    SvaraRadera
  7. Känner att Fritzell familjen är en del av de faktorer med maten som ställer till det lite granna (A) Hehe *host* *host*

    SvaraRadera
  8. Elin: Jag kan ju faktiskt inte säga nej till det :) Men om ni har lite förslag eller om ni har lust att göra något och ta med så är jag väldigt tacksam :)

    SvaraRadera