måndag 14 februari 2011

Pyttan - 18 år!

Bara några fjuttiga timmars vistelse i Göteborg får mig på bättre humör. Jag älskar alla unika människor som ilar runt i gamla kavajer. Alla vackra och ordnade ansikten. Man kan prata om folk utan att de varken ser eller hör. Det skulle ändå inte göra något för de har inte en aning om vem man är.

Jag mötte Elin på tåget in till Göteborg vid 14:37. Det visade sig att det bara skulle bli hon, jag, Frida och födelsedagsbarnet själv som skulle fika idag. Japp. Födelsedagsfika på Husaren eftersom vår fina vän Pyttan fyller 18 år idag.

En glad och peppad Pyttan mötte mig och Elin vid spårvagnarna och åkte med oss till Hagakyrkan. Vi mötte upp Frida som redan satt på Husaren. Vi beställde lite fika och pratade på. Det är så himlans kul att träffa dem igen. Jag har saknat dem under den senaste veckan då bara några få ur klassen varit i skolan.

Pyttan och Frida berättade om deras lägenhet som de planerar att ha ihop. Det låter helt fenomenalt! Jag bara måste få komma dit och bo där några dagar, även om det ligger i London...

Pyttan hade en tid att passa (fullproppat schema hela dagen för hennes del) så vi åkte in till centrum igen. Där gick jag, Elin och Frida i lite affärer innan vi tog ett fullproppat tåg hem. Elin fick även med sig ett par superfina shorts i brun mocca. Vrålfina!

Pyttan är väll ute i den kalla natten och firar sin 18 årsdag på något sätt. Jag hoppas att hon har det skit kul och att hon gör dagen speciell. Det vet jag att hon kommer göra. Grattis på dig tjejen. Du är fullt färdig att fylla 18 år. Tro mig. Du har visheten och mognaden i dig.
KRAM du är underbar <3

5 kommentarer:

  1. Oj, var ni alldeles i mina trakter? Vet inte var Café Husaren ligger, men det måste ju ligga alldeles intill sociolog-salen med samma namn. Typ bakom, i Haga. Gissar jag? Då var vi där samtidigt ju. :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Josfin: Va? Var du inne på Husaren eller bara där i trakterna?. Ifall du var där samtidigt är jag besviken.. jag får aldrig hälsa på någon någonstans för jag känner ingen. Och så missar jag att min kusin sitter i samma café som mig i Haga. Verkligen Usch!

    SvaraRadera
  4. Var inte på cafét, men Sociologen (där jag går) ligger ju precis där, i Haga. Där finns bla en sal som heter just Husaren, och precis BREDVID den, i sal K001, var jag. Förmodligen tvärs över gatan från erat fika-mys.

    SvaraRadera
  5. Josefin: Aha, så jag var inte helt blind då alltså :) Skönt att veta. Hade varit kul dock att stötapå dig där :)

    SvaraRadera