torsdag 3 februari 2011

Den kommer. Snart så...

Visst känns det som om våren sakta kryper fram i ögonfrån. Torra fläckar av asfalt och sten skymtar bland högarna av grus och grå snö. Till och med gräset kan andas igen. Solen och vinden hjälps åt att torka upp allt vatten som rinner i små kanaler i isen.
Om man ligger i soffan och kollar ut genom fönstret utan att kunna se marken kan man tro att det är påsk när man ser de soldränkta trädtopparna som naket värmer sig och gror sina knoppar.

Jag är fullkomligt utpumpad. Det är härligt.
Jag är utsvulten. Det är också härligt men jag ska vänta med att ät tills middagen. Tror jag.


Här kommer lite bilder från förra fredagen (som är en vecka sedan imorgon, REDAN) då jag, Elin, Ellen och Pyttan gick och tog en fredagsfika på Coffehouse. Bilderna är fruktansvärt dåliga och brusiga men det får ni leva med och så även jag.
Min plats

2 kommentarer: