fredag 18 februari 2011

Det ska va' semlor, då är semestern redan klar.

Okej. Alla bilderna är tagna av Elin så ni kommer tvär inte få se någon bild på henne. Det blir istället en hel del på mig. Så ni får nöja er med det.
Jag mötte upp Elin i stan för att åka och handla lite ingredienser. Det gick så lätt tack vare att hon hade egen bil eller a, hon hade en bil.
Så fort vi kom hem till mig började vi baka. Varje gång jag har bakat de senaste har jag även filmat till min PS-film. Ett filmprojekt i skolan där man ska göra en film om sig själv.
Medan degen stod i ungen och jäste (superduper bra för kalla hus där det inte vill jäsa annars), spelade vi minibiljard. Det var evigheter sedan sist.
Efter en lång väntan var det till slut dags att skapa semlor. Det bryggdes kaffe, vispades grädde och mosades mandelmassa.

Det var verkligen mödan värt. Så fantastiskt goda. Kanske berodde det på att suget var enormt just då. Kanske berodde det på vetskapen om att vi gjort dem själva. Kanske är vi bara så jäkla bra. Vem vet.

Tack för dagen kusin vitamin.

2 kommentarer:

  1. Det beror på att vi helt enkelt är bäst! Såä enkelt är det bara ;) hehe Tack tack.. mor och far tyckte de smakade super gott de också :D

    SvaraRadera