tisdag 8 februari 2011

En sista kraftansträngning, sen får vi vila.

Det är APU-vecka för oss i MP2 nu. Alltså praktik. Vi som inte lyckats hitta någon plats får vara på media där vi jobbar med lite större projekt I måndags morgon delades vi in i tjej och killgrupp. Väldigt töntigt. Vi har inte fått någon förklaring till varför det blev just så. De enda de säger är att vi är så duktiga. Antagligen ligger det lite sanning i det. Vår uppgift är nämligen att skapa en broschyr till ett 70-tal utbytesstudenter som kommer till Alströmer i April. Tyskar, Polacker och Italienare. Vi ska ge dem information om vad man kan göra i Alingsås och Göteborg, busstider, matställen mm. Allt ska vara på engelska och vi ska fota bilder, ha med kartor och fixa taxierbjjudanden. Det är ett litet smakprov på hur det är att göra Punkt tidningen senare i vår.

Detta ska vi hålla på med tills på torsdag. På fredag är vi tack och lov lediga och kan börja lovet i förväg.

Jag längtar till lovet. Jag vill ha lov. Behöver lov.

5 kommentarer:

  1. Vad spännande det arbetet lät :) tror jag ni kommer göra super bra.
    Vad kul att ni ska göra punkt :D Har ni börjat prata om vad den ska handla om eller så? Vad vill du göra för uppgifter? Ska bli kul att få se ^^

    SvaraRadera
  2. Elin: Det verkade ganska kul i början men... det blev riktigt jobbigt i mitten av arbetsperioden. Nu är det ganska okej när vi börjar se resultatet, vilket inte är så pjåkigt.

    Jag tror jag satsar på skrivardelen ;)

    SvaraRadera
  3. Åh, har ni praktik?! Så orättvist, det fick aldrig vi... :(

    SvaraRadera
  4. Josefin: Ja jo. Det är väll kul. Om man har någon stans att vara. Men jag får väll skylla mig själv att jag inte var tillräckligt ihärdig i mitt letande.

    SvaraRadera