söndag 20 juni 2010

"Vilken frukost!"


Igår kom pappa hem med ett paket från Gärdas och ett bröd. Paketet stod i kylskåpet och han ville inte säga vad det var i. Jag anade då att något var lurt.

När jag satt och åt Gärdas bröd till frukost plingade mamma på dörren. Hon har klippt sig och ser riktigt fräsig ut. Mörkt, kort, krulligt hår. Pappa for upp ur sängen och åt en smörgås med mig. Sen tog han fram tre fat. Nu visste jag vad det handlade om. Paketet från Gärdas skulle öppnas.

Det var tre Buddhabakelser. "Grattis på födelsedagen. eller nått..." Sa pappa. De fanns ingen anledning att fira egentligen. Bara det att mina föräldrar är de bästa i hela välden. De hade planerat detta och gav varandra luriga blickar hela tiden. Sen sträckte mamma över ett paket från Scorette över bordet och sa " Nu får du de här skorna av mig och pappa, det ska inte tas några pengar från din månadspeng". Jag FÅR mina underbara skor! TACK

Jag vet att jag är bortskämd. Men just nu tänker jag bara njuta av det. Av mina fantastiska föräldrar som älskar mig ohälsosamt mycket. TACK<3

Nu åker jag och mamma till Skåne. Vi ses om en väcka gott folk:) PUSS<3


6 kommentarer:

  1. där var det luriga alltså ;)
    ha det bra <3
    /elin

    SvaraRadera
  2. Ja jag visste att något var på gång:) PUSS(L)

    SvaraRadera
  3. Det är så "lätt" att skämma bort, när det är någon man ÄLSKAR!!! Det är ju DU som ger OSS hälsa...kram // mamma

    SvaraRadera
  4. Bildbevis på den nya frisyren?

    SvaraRadera