måndag 7 juni 2010

Söndag som söndagar skall vara.

Det är skolfri måndag för mig och Elin idag. Vart sitter vi då? Jo, i skolan.

Igår var en helt underbar söndag.
"Det är så här söndagar ska vara" sa Elin när vi klättrade upp för den oförberett branta backen till Bergsjödal igår. Söndagar som inte följs av måndagar.

Igår blev en heldag i Göteborg med Elin, Emma, Emilia, Sofia, Marcus och Emma. De tre sista tokarna skulle vara med i vattenkriget som hölls i centrala Göteborg. Vi andra shoppade runt och hamnade i gräset intill kriget där vi avnjöt varsin glass. GB:s chokladglass med mjukglass på. GOTT!

Några killar på andra sidan ån blev kära i oss och bad sin vän kasta vatten på oss. Han ville inte, vågade inte, gjorde det inte.
Vi gick och handlade inför kvällen som skulle spenderas på en filt på picknickfestivalen. En trång spårvagnsfärd senare var vi där. Aldrig kunde jag tro att det skulle vara så mycket folk där som det var. Totalt fullkomligt var det. Min pasta-kyckling-fetaost-tomat-soltorkade tomat- och vindruvesallad var nog det godaste jag ätit på länge. Till detta; nyinköpta baguette med vitlökssmör al'a kvallité och fanta-lemon.
Musiken var inte den bästa men kvällen var härlig. Tjockt med folk, snygga solglasögon, vackra människor, söta pojkar och bara fötter. Bilder på detta kommer antagligen senare idag när jag kommit hem.

Vi åkte hem ganska tidigt. Tågtiderna blev en besvikelse och vi väntade på centralen i en halvtimmer. En daimkaka och iden gick ganska fort. Tågresan hem var trevlig. Jag och Elin hoppade av i VB och började traska hem till mig. På vägen bestämde vi oss för att packa ännu en väska med kaffe och cykla ner till stranden. Sagt och gjort. Jag befallde pappa att koka kaffe medan jag och Elin bytte om till myskläder, rullade filtar och valde koppar.

Solnedgången var enastående vacker. Elin blev helt betagen. För mig är ju inte Bergsjödal något speciellt men vacker var det. Vi drack vårt kaffe, tog kort, skrattade tills vi kiknade och hoppade i sanden.

När vi kommit hem igen satt vi vid köksbordet ett tag. Elin åt en nattmacka och det borde nog jag också gjort för oj va min magen kurrade när vi skulle sova. Pappa stod med oss i köket och lyssnade på min och Elins humoristiska kvällsprat. Elin var nog lite övertrött skulle jag tro för hon skrattade väldigt mycket. Vi åt massa ost tills pappa ställde in den i kylskåpet i protest. God ost.

Jag var trött men det var inte Elin. Efter lite prat i mörkret lät hon mig till slut somna i soffan. Jag gav henne min säng att sova i. Vi väcktes halv nio på morgonen av att en kille stod utanför och tvättade fönstret. Elin gav honom en sur blick honom persiennen och han klev iväg. Stackarn.

Vi åt en god frukost, kollade bilder och lyssnade på musik. Jag ringde mamma och Elin skrattade åt mig där jag satt i gungstolen och såg ut som en tant. Enligt henne i alla fall. Vi åkte in till Alingsås för att fika och kolla skor. Jag har tittat på ett par klackskor/kängor hur länge som helst. I säker ett år. Nu har jag äntligen bestämt mig för att köpa dem. Elin tyckte att jag passade i dem. Jag tycker det med! De är så vrålsnygga så jag får kli i fingrarna när jag skriver det här. De fanns inte i min storlek och i färgen jag ville ha men i butiken i Trollhätta fans de. Jag ringde, bad dem lägga undan och så ska Peter köpa dem åt mig imorgon. Oh happy day!

Nu ska vi gåå. KRAM<3

Denna ska bli min fast i konjaksbrun, eller vad det nu var hon kallade den fägern.


2 kommentarer:

  1. Åååh! De skorna är ju så sketasnygga!

    SvaraRadera
  2. Josefin: Ja veeeet! Har du kollar på dem innan?:D Vet du vilken färg jag menar då?

    SvaraRadera