måndag 14 juni 2010

sötsaker.

Mandelskorpor.
Gör aldrig det. Eller förbered dig på att knåda. Smuligare "deg" får man leta efter. Ja ja.

På tandregleringen idag fick jag prova ut ringar som ska sitta runt tänderna längst bak i överkäken. Mellan dem, över gommen, ska en stål pinne sitta. Det kändes extremt konstigt med de vassa och utstickande ringarna. Jag låg där i stolen och log mot spegeln i taket. (Fruktansvärd belysning säger jag bara, fruktansvärd). När jag log såg man något silvrigt längs in vid tandraden. FULT!
Usch...

Om en kvart ungefär ska jag cykla iväg till Eva för att klippa mitt förfärligt långa hår. Men kvitta hur långt det är känns det underbart när det är nytvättat. mums...

När jag precis hade tvättat det och vridit handduken till en turban satte jag mig ute i solen som sken. Då kände jag en härlig blandning av dofter. Nytvättat blött hår, mandelkakor som gräddas i ugnen, nyponrosor och solsken. Härligt.

3 kommentarer:

  1. Åhhhh... skall du klippa dej! Va SPÄNNANDE!
    Du är så redig med allt detta hos tandläkaren...Det tycker både pappa & jag.
    Kan en MOR få smaka på dessa mandelskorpor montro? :)) Kram på dej // mamma

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du får :) Jag gjorde dem lite till våran resa. Jag vet dock inte om de håller sig så länge. Vi får se:) Dom är jättesöta, bara så du vet. En kopp svart kaffe till passar utmärkt:)

    SvaraRadera
  3. OK! Nice...Men vanliga skorpor håller sig i flera veckor.// mamma

    SvaraRadera