söndag 13 juni 2010

Hornborgarsjön

Vädret har varit fint idag! Äntligen. Dumt nog spenderade jag och pappa nästan hela dagen i en liten bil på små, kurviga vägar. Efter en gnutta övertalande från min sida satt jag och pappa oss i bilen och började köra mot Hornborgarsjön.

Ibland kan en bilfärd med pappa vara det bästa som finns Om vi båda är på humör och om vägen är fin kan vi babbla på som bara den. I alla fall jag. Kommer med lite stöddiga kommentarer om bl a andra bilförare och tror att jag är någon, typ så. Men det är roligt och pappa skrattar.

Min uppgift för dagen var att läsa kartan. Jag ska öva inför min och mammas färd till Skåne. (ÅH jag längtar). Jag rabblade upp ortnamn på dålig bonne-dialekt/väschötska och visade pappa vägen. Tur var ju att han visste vart vi skulle och rättade mina små felsteg.

Vi åkte igenom de mest underbara små samhällen. De är så lantligt och vackert så jag vet inte vad på vissa ställen. Ladugårdar, vallmoblommor, snickarglädje, hundkex vid vägkanten och en lövsångare som sjunger någon stans i träden.

Vid sjön var det blåsigt och vi gick en liten tur ut till vattnet innan vi åkte till Löfwings Atelje och konstcafé. Vi åt god macka och chokladfika innan vi gick runt och kollade på alla tavlor. Sen började färden hem igen och konstigt nog kunde vi prata minst lika mycket på tillbakavägen.

En höjdardag med min fenomenala pappa som skrattar åt mina tokigheter och det älskar jag.<3>







5 kommentarer:

  1. Ah det är så ni :) Era små special vägar som ska vara se krokigaste och guppigaste som finns :) Blir så glad i magen av att läsa detta ^^

    Kram!

    SvaraRadera
  2. åh så fina härliga bilder!
    har du pratat med elin? :) vet du om du kommer på onsdag alltså?
    <3
    /elin

    SvaraRadera
  3. Fritz: Hahaha ja det är ganska mycket vi över det:P hihih Va bra att du gillar det:D:P

    SvaraRadera
  4. Elin: Tack du!:D Ja, vi ska till stan på tisdag så jag kan komma till dig på onsdag:) När ska jag komma?

    SvaraRadera
  5. vi hörs imorgon om det :)
    /elin

    SvaraRadera