onsdag 11 juli 2012

Roadtripp

Nu har jag jobbat på riktigt i två dagar. Med "på riktigt" menar jag att jag inte haft någon ordinarie med mig utan har tagit hand om vårdtagarna helt på egen hand. Allt har gått bra, tack och lov. Igår blev det dock lite kaosartat när damen jag som jag åkte med till Borås, blev tvungen att läggas in och där och det blev ett jäkla ringande fram och tillbaka mellan mig och Haga centrum. Ett läkarbesök som skulle bli klart på kanske två timmar, blev till tre timmars väntan i väntrummet, tre vändor hos läkaren och slutade med att jag fick ta bussen tillbaka till Alingsås själv. När jag till slut kom tillbaka till Haga, efter att ha jobbat över i sammanlags 7 timmar, möttes jag av Mejra och Linnea som jobbade kväll. "Heeeej, hur är det? *Bekymrade och omtänksamma blickar på sned*. Merja tyckte synd om mig och gav mig flera klappar på axeln. "Gumman...".

Idag är jag ledig och har sovit ut. Jag var ruskigt trött igår även om jag knappt gjorde annat än sitta och vänta. Idag ska i alla fall jag och pappa åka på en liten roadtripp. Något som åtminstone jag planerat sedan länge och som är obligatoriskt för att det ska bli en riktig sommar. Vi har precis ätit frukost och ska nu börja packa ner lite fika och sådär.

Färden bär av mot Vättern. Vi ska passera Habo, Hjo och Karlsborg. Efter det vet man inte vart vi hamnar. Kanske våldgästar vi släkten på Kinekulle. Vem vet.
Jag ska även försöka ta lite bilder med min kamera, som förtjänar ett uppvaknande.


P.S jag vill fortfarande ha in beskrivningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar