söndag 8 juli 2012

Bläddrar igenom arkiven

Jag har suttit och grävt ner min i gamla klipp på SVT Play. Jag hittade den här videon från 1964 som visar när Beatles kom till Sverige.

En herre med brytalt dålig engelska får äran att intervjua John Lennon och "hans tre kompisar". Under hela intervjun står denne Thorsten (som den pinsamme mannen hette) bakom John och talar mot hans nacke. John kollar hela tiden in i kameran och gör miner.

HAHAH asså den är så otroligt fånig och John är inte seriös någonstans. Han presenterar sina vänner med skämtnamn och kastar pappersbitar på sig själv. Helt galet befriande och underbart. Tycker dock lite synd om denne Thorsten som skämmer ut sig själv och drar ett tunt lager av skam över vårt lilla land. Men det är okej. Dock är det lite barnsligt att de lagt käck musik över de sista minutrarna, bara för att de svenska folket ändå inte förstår sig på "liverpoolska".

Se klippet! (Lång början, men den som väntar på något gott vet ni...)
Klipp klipp

7 kommentarer:

  1. JAG ÄLSKAR DET HÄR KLIPPET!
    bland de roligaste! hehehehehe blir stolt över dig XD hahaa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahah ja jag anade att du sett det ;) hihih SÅ HIMLA KUL!

      Radera
  2. något du måste titta på om du inte såg det på tv häromdan, är adeles uppträdande i albert hall! alltså den kvinnan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag såg lite när jag passerade tv:n. Hennes dialekt! *kärleeeeek* ;D

      Radera
  3. Man skall inte ta allt så jäkla alvarligt...
    MEN man skall vara seriös när stunden kräver. // Kram mamma

    SvaraRadera
  4. JOOO!!!!!!!
    De var ju det jag menade... man kan väl ta livet lite lättare! som dom gjorde. Kram Mamma

    SvaraRadera