måndag 16 juli 2012

Jag har hittat den enkla lyckan i att cykla i Alingsås.

Jag har jobbat i stort sett hela helgen. Inte farligt alls faktiskt. Jag har verkligen ingenting att klaga på. Faktum är att jag verkligen börjar känna att jag kan det här nu. Fortfarande skrämmer dagarna mig. Man kommer till jobbet utan att veta vilka vårdtagare man ska besöka. Om man ska duscha dem eller bara ge dem mat. Ska de iväg eller stanna hemma? Hur gör jag då?

Kvällarna är lugnare för då är allt samma. Det finns två alternativ, två rader att gå. Det är allt.

Igår kväll började jag min runda med att plocka några kvistar/klasar med röda vinbär och lägga i cykelkorgen. Dessa delade jag ut till de tre första jag besökte. "Hej Eva, gillar du vinbär?". Alla blev mycket tacksamma. "Åh! Vinbär. Det var länge sedan jag smakade sådana". Det blev en hitt och vid nästa runda tog jag med lite fler till en dam i en plastpåse. De skulle hon äta till frukost idag.



Mellan jobbet knödde jag in en fest. En finfin kväll och natt med alla mina favoritpersoner, dans och skratt. Pyttan har tagit massa fina bilder på oss. Se och le.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar