måndag 24 januari 2011

tidigare händelser som nu är historia men som inte kommer stå i någon historiebok för det är obetydande för mänskligheten.

Nu har Oscar sagt åt mig att uppdatera min blogg.
Jag kan erkänna att det är på tiden.

I helgen var det ett litet, yttepyttelitet kalas för mamma och Siv. Hon och Christer kom på lördagen istället för söndagen så fredagskvällen gick åt till att baka tårta. och vilken tårta! Så god. Detta fick jag veta dagen efter då vi åt den innan det var dags att bära ut soffan. Det var ungefär den dagen, vi nämnder inte den smått misslyckade smörgåstårtan.

Söndag, den riktiga födelsedagen. Mamma väcktes av mig och Peter med kaffe på sängen och paket. Hon blev själa glad i år igen. Det har redan gått ett år sedan hennes senaste födelsedag. Det är helt obegripligt. Jag åkte hem med bussen och spenderade resten av söndagen med att göra en hel del nytta. Handla mat med pappa, laga mat, baka tekakor, tvätta en tvätt, diska och packa väskor. Ibland har man bara tillräckligt med energi till sådant.

Dagen idag, måndag.
Skolan var slapp som vanligt. Jag skäms
Jag, Elin och Ellen gick till stan för att boka makeuppundervisning till Ellen och hennes syster. Efter det var det tänkt att vi skulle gå hem till Ellen för att äta men eftersom tiden var knapp stod vi och funderade på om vi kanske skulle äta i stan. När vi stod där skymtade jag Marcus på andra sidan kungsgatan. Vi sprang fram och kramade honom och så fick han följa med och äta lunch. Det blev Thai.

Efter det hade jag massa tid över. Elin och Ellen gick åt varsitt håll och jag gick till biblioteket. Där satt jag med pensionärerna och läste olika magasin i en halvtimme. Sedan gick jag till stan och kollade olika reor. Jag vill köpa skor men behöver spara mina pengar till bättre saker. Typ en londonresa.

Jag gick till Hälsostudion 1 ½ tim för tidigt och tog god tid på mig i omklädningsrummet. Jag gick på crosstrainern i lagom takt i en halvtimma, gjorde några övningar på maskinerna och satte mig för att vänta på att klockan skulle bli 15. När den väl blev det träffade jag Emma Hurtig, en riktigt trevlig tjej med mat mellan framtänderna. (Jag sa inget till henne, tyckte att jag inte kände henne tillräckligt). Hon och jag gick igenom lite maskiner jag ska göra och hon la upp ett träningsprogram för mig. Det fick mig att verkligen se fram emot att gå dit och träna, nu när jag vet vad jag gör.

Pappa mötte en mycket mjukare och mörare Jag på sin väg hem från jobbet. Väl hemma ringde vi några samtal, bland annat till min Farfar som han berätta om en gädda han dragit upp men tappat. Vi bestämde också att jag skulle komma till hans bridgekväll på torsdag för att få underlag till mitt kommande reportage. "Hur det är att vara pensionär".

Oscar klev in genom dörren och vi åkte till Siv som skulle bjuda på lite smörgås och tårta. Inte smörgåstårta som jag fått för mig. Nej, istället blev det varma smörgåsar och sallad. Mycket gott. Sedan en rasande god tårta med norsk jordbubbssylt och hård, hemmagjort vaniljkräm. Jag och Oscar lekte med klossar som Wilma glatt puttade omkull var efter hon tjöt högt av förtjusning. Jag älskar den ungen mer och mer för varje gång jag ser henne. Hon gav mig till och med en puss idag. <3

Jag är totalt uppe i varv så jag måste försöka lugna ner mig nu. Detta gör mig bara mer stressad. Nåja, nu är det uppdaterat och klart. Några bilder har jag inte. Tyvärr och förlåt.

KRAAAAAAM

3 kommentarer:

  1. Detta var efterlängtat. Tack för uppdateringen :D

    Jag har börjar fundera lite över din 18 års dag... vad önskar du dig? vad vill du göra? Jag vill ha god tid att planera den perfekta presenten till dig, jag vill börja baka tårta redan nu :D Kram!

    SvaraRadera
  2. Elin: Hahah, jag får bättra mig lite :)
    Oj,du. Jag vet inte riktigt vad jag önskar mig. kan jag få tänka på saken?

    SvaraRadera