fredag 7 januari 2011

Hos min mor

I onsdags anlände jag, något försenat, till Sollebrunn och Elin. Det tog en liten stund innan hon hoppade ner från trappan endast iförd badhanduk. Vi var båda väldigt trötta och sega. Elin, efter allt slit hon gjort på jobbet, och jag eftersom jag kände mig sjuk. Vi slappade i soffan ett tag innan vi började med maten. Det blev hasselbackspotatis, fjärilskotletter i en gräddig sås och en enkel sallad. Gott blev det, bannemig. Jag frågade Elin om det var så att vi var duktiga eller om vi bara hade tur hela tiden.

Ganska raskt efter att vi ätit upp började vi kolla på den första av Twilightfilmerna. Vi var väldigt fnittriga och högljudda till en början och skrattade sönder början av filmen. Vi åt lite efterrätt som fanns kvar sedan nyår och snart var det dags att se den andra filmen. Den tredje orkade vi inte med utan gick och la oss.

På morgonen efter vaknade vi i stort sätt samtidigt och gick snart upp för att grädda pannkakor till frukost. Vi åt dem i soffan med sylt och socker medan vi såg den tredje och slutliga filmen i Twilightserien. När filmen var slut var det nästan dags för mig att gå ner till bussstationen för att åka till mamma.

På bussen satt jag och läste igenom vad jag och mina fina vänner skrivit i mitt lilla anteckningsblock som jag alltid har i väskan. Jag började nästan gråta när jag läste alla fina meddelanden jag fått och för allt fint jag gjort förra året.

Mammas kram var mjuk och lång. Vi åkte till Överby för att shoppa lite. Jag pratade oavbrutet. Vi gick runt, något stirriga och letade rea-skylltar. Vi delade på en macka på Briggen innan vi åkte hem.



Idag, fredag. Jag och mamma har ätit lång frukost, gått ut på promenad och vi har allihop ätit semla. Peter var klar på 30 sekunder, och då överdriver jag inte, mamma var klar när jag hade halva min kvar och jag lämnade lite mandelmassa på tallriken. Nu plockas det och fixas i den provisoriska hallen. det skall läggas in plast på golvet så att vi imorgon kan börja banka upp träplankor i taket imorgon. Jag skall måla kvistar. Det är mitt jobb.

På söndag är det tjejkväll hos Elin, vilket jag ser väldigt mycket fram emot. Jag längtar efter kramar av alla. Det är kul med kramar. Allas är olika.

3 kommentarer:

  1. Saknar att åka buss tillsammans med dig mellan Sollebrunn och Trollhättan. Det var trevligt, och man blev alltid lika glad att se dig åka med samma buss :D Hälsa Lill! Kram

    SvaraRadera
  2. Åkturerna gick lite fortare då :) Jag ska hälsa henne. Jag är säker på att hon hälsar tillbaka.:) KRAM

    SvaraRadera
  3. De ä la klart att jag hälsar tillbaka...Hej på dej Elin :)) //Lill

    SvaraRadera