söndag 2 januari 2011

Nyårsafton 2010 - 2011

Här är min, Elins, Ellens och Linnéas nyår dokumenterat med en, eller ett par bilder varje timme. Jag anlände till Sollebrunn med buss och möttes på stationen av Elin. Vi gick och handlade. Klockan var då 14:00 och nedräkningen till nyår hade börjat. 15:00
Vi åt lite pizza från gårdagen innan vi satte igång med kvällens efterrätt. 16:00
Elin började bli stressad så hon var tvungen att fixa till sig. Medan hon gjorde det satt jag och spelade Sims 3 på hennes dator. 17:00
Fästfixade och glada.
18:00
Vi var så gott som klara och satte och för att vänta på Ellen och Linnéa.Vi börjar förbereda maten genom att göra sallad och hälla upp pastavatten.19:00
Eller och Linnéa anlände ungefär 18:30, glada i hågen. Snart satte vi och vid bordet och åt den goda maten. 20:00
Dags för efterrätten. Vaniljglass på pepparkaksbotten med kolasås och blåbär ovanpå. Ett omkonstruerat sommarrecept som vi gjort tre gånger nu tror jag. 21:00
När vi var belåtna började vi spela spel.
22:00
Fortfarande i full gång med att spela spel. Här kör vi Brainstorm som Ellen hade med sig.Linnéa23:00
Dansa, dansa, dansa


00:00

Egentligen stod vi uppe på dagisbacken med alla andra ungdomar i Sollebrunn men dit tog jag inte med kameran. Istället tar vi den här bilden när Ellen smäller av korken på champagneflaskan vi fått av Elins mamma.

Kvällen blev lång. Den fortsatte ändå till kl 05:00 då vi alla gick och la oss. Elin hade sagt god natt någon timme tidigare.

Tacka allihopa för en jättefin kväll och en jättefin början på detta året.

Gott nytt år!

4 kommentarer:

  1. Elin: Tack, eller? :P Och ja, den dagen var himla bra!

    SvaraRadera
  2. iih, det var kul! hemsk bild på mig i glasögonen dock men får la bjuda på det..

    tack igen och gott nytt år igen :D

    SvaraRadera
  3. Linnéa: Jag tycker att du lyckades se ganska bra ut med tanke på glasögonen ;) hihi

    Tack<3

    SvaraRadera