tisdag 25 januari 2011

Jag tror jag kollapsar.

Det gör ont. Så fuktansvärt ont.
Hela vänstra delen av underkäken värker. En ihållande,isande, brännande, stickande, klämmande, rivande smärta.

Jag åt spagetti utan att tugga. För säkerhets skull på den högra sidan av munnen. När jag en gång provade att mosa spagettin på den vänstra sidan gav jag ifrån mig ett okontrollerat och ofrivilligt litet skrik.

Jag har ätit smärtstillepulver från kapsel i en sked med yoghurt. Det smakade omvänd spya. Alltså att man äter spya och inte spottar ut den som man brukar.

Det enda positiva är att jag blivit av med min stålbåge i gommen. Den slipade de bort med en liten, roterande slipmaskin. Det lät som ett sågverk inuti min mun. Fruktansvärt obehagligt. Det är dock skönt att bli kvitt den.

Men det väger knappast upp för det jag nu genomlider.

6 kommentarer:

  1. Men neeeej... har du så ont nu igen lilla stackars Moa, mitt lycka till med tandsebissingarna hjälpte inte med andra ord :/ Hoppas verkligen det går över fort! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Elin: Själva besöket gick bra :) Det var efteråt som helvettet bröt loss. :) Men nu mår jag bra. Jag klarar mig på endast en ipren vilket är toppen :) KRAM

    SvaraRadera
  3. hon fick några tröstande kramar
    stackars lilla Moa
    men fin blir hon när det är klart

    SvaraRadera
  4. Jag antar att det var du som skrev det pappa :) Tack för stödet <3

    SvaraRadera
  5. Lilla gumman! vad skall jag säga.... Tycker så otroligt synd om dej. Kommer inte ihåg att jag hade sååå ont, eller att man har den otroliga förmågan att kunna glömma det onda. Håller med pappa..DU BLIR SÅÅ FIIIN!! // Kram mamma

    SvaraRadera
  6. Mamma: Antagligen är det bra att man glömmer. annars hade jag kanske intå gått tillbaka till den där sterila tandläkarlokalen någon mer gång. Tack ska du ha, jag hoppas också att det blir ett vackert slut på det hela :)

    SvaraRadera