söndag 16 januari 2011

En smått härlig helg.

Det började med en klassfest, som även den började bra. Vi dansade och sjöng ljudligt tills det inte var någon som ville göra det mer. Mer behöver vi inte säga.

Lördag.
Jag vaknade i min egna säng tack vare att jag åkt hem tidigt samma dag. Det var härligt, väldigt härligt att vara så trött och få sova så gott. Jag åt lång frukost som jag längtat efter i en vecka. När pappa kom upp och ätit frukost åkte vi in till stan för köpa lite träningskläder till lilla mig. Jag hittade rätt med en gång. Ett par mjuka, följsamma, stretchiga spinningbyxor, eller vad det nu kan kallas. Det känns knappt att man har dem på. Jag får dra åt lite i midjan med jag växer i dem sa pappa. Jag ska inte bli större, svarade jag och blängde på honom. Han gjorde sitt bästa för att vara en bra shoppingpartner. På vägen tillbaka till bilen sa jag att det gått bättre än jag trott och ja, så var det faktiskt.

När vi kom hem började jag bara tekakor. Det gick som smort och snart låg det nygräddade bröd under en handduk och doftade. Pappa vräkte i sig en varm med smör och ost innan han skulle åka till Clary och Farfar. Han slöt ögonen och log. "Sådana här kan du göra om" sa han. Jag blev varm.

På kvällen var jag ensam hemma eftersom jag inte följt med pappa på kaffekalas. Jag lagade mat till mig själv; stekt, panerad torsk, potatis, broccoli, körsbärstomater och remouladsås. GOTT. Jag åt med god aptit. På kvällen myste jag även med en äppel- och kanelmuffins, lite värmd med vaniljglass till. Det smulka jag i mig med kaffe i soffan medan jag kollade på stjärnor på slottet.
Det var en fin, fin avslutning på den dagen.

Söndag.
Mina tekakor till frukost. Ja, jag kan gott göra dem igen. Så, så lätta och så goda. 11:40 åkte jag med pappa ner till stationen för att ta tåget in till stan och till hälsostudion. Pappa skulle hämta grus. Jag fick gå till hälsostudion eftersom det inte gick några bussar i stan. (?) Jag tränade lite i gymmet och efter ungefär en timme gick jag för att ringa pappa. Han mötte mig utanför för att åkte och kolla soffa. Vi köpte ingen och är fortfarande väldigt osäkra.

Vi åkte hem för jag var både kissenödig och hungrig. Väl hemma stekte jag ett ägg och tryckte i mig det på en tekaka. Sedan började jag baka kärleksmums som nu står och svalnar i formen. Snart skall jag göra glacyr att ha på.

Den röda tråden i helgen verkar ha varit min goda aptit. Jag äter mycket och gärna. Jag äter också med gott samvete, eller godare samvete i alla fall. Kan det vara vetskapen om att jag tränar som gör detta? Jag har ju i och för sig bara tränat två gånger än men det kanske märks ändå.

Ikväll skall vi äta köttbullar och potatis med gräddsås och stuvad vitkål, för det finns det i kylen. Imorgon är det måndag och om det är som det brukar kanske vi går och fikar. Jag hoppas det för jag ser fram emot det.

Min helg. Min fina helg

3 kommentarer:

  1. Jag tycker vi kan fika imorgon, men jag vill ju så gärna gå och träna först. Det kanske inte du vill, nu när du har tränat i helgen.

    Jag missade ditt meddelande på facebook förut, märkte det inte. Var inne från mobilen på jobbet och den har en tendens att inte säga till mig när någon försöker få tag i mig via chatten. Lite småirriterande. Så ditt fönster poppade upp nu när jag kom hem och loggade in från datorn.

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Du har ju haft en riktigt UNDERBAR helg :)).
    Stuvad vitkål till köttbullar och gräddsås...mmmmm Det var något av det bästa jag kunde få som barn, det var min mamma super duktig på + så otroligt mycke mer i matväg. Åhhh jag längtar till min underbara barndom ;)// Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Mamma: Ja pappas första tanke var min mormor. det blev middagens samtalsämne. Det skall bli stuvad vitkål idag igen. Pappa gjorde den igår, visst är an duktig:)

    SvaraRadera