lördag 29 januari 2011

60-tals hitsen spelar en kedja av härligt, klassiskt gung.

Lördagmorgon. Jag hade bokat frukost med pappa kvällen innan så vi gick båda upp när våra klockor ringde. Vi satt och åt tekakor och ägg och lyssnade på rings så pelar vi.

När klockan var 9 började jag stressa med allt jag skulle hinna med innan jag var tvungen att ta tåget in till Alingsås. När jag med största säkerhet skulle missa tåget sa pappa att han kunde skjutsa mig. Jag tänkte att han skulle köra mig ner till stationen men när han i hög fart åkte förbi infarten till parkeringen fick jag veta att han planerat att köra mig hela vägen.

I stan skulle jag gå och hämta och betala min fina, fina skor som jag lagt undan i fredags. Ett par svarta pippi-skor för halva priset! Nu har jag bara 70 kr på kontot fram till måndag. Det klarar jag nog galant. Elin ska också köpa skor och efter det skall hon och jag leva snålt. Det blir lättare om man är två.

Pappa körde mig till Hälsostudion där jag tog ett inte för ansträngande och långt pass utan kunde hinna med 12-tåget hem. Nu har vi ätit soppa och väntar bara på att det blir dags att åka till Sandra. Hon har kalas i dag i sin och Stefans lägenhet. Jag inte varit där tidigare så det ska bli väldigt spännande att se hur det ser ut.

Nu sitter jag och drömmer mig bort på olika klädsidor. Egentligen är det bara tortyr i grund och botten. Jag har inte pengar till kläder och jag behöver inga nya heller för den delen.

Imorgon är det ännu ett kalas. Hanna bjuder oss på kaffe och kakor på söndag eftermiddag. Det ser jag fram emot!

3 kommentarer:

  1. Åh, jag köpte så snygga skor! Jag är så fantastiskt nöjd! 600 kostade dom. Men det var tyvärr inte allt jag kom hem med. Utan även en klänning. Men du får inte bli arg för jag kunde hålla mig när mamma sa "du har ju pengar, köp det du vill ha. du kommer ju få mer pengar." Den är ljust rosa, med svarta och vita fåglar på. Så himla fin!

    SEN! tror jag att jag såg väskan på H&M som vi hittade i Göteborg för jättelängesen. Om den var mörkblå vill säga. Men jag hittade en ÄNNU finare, den var grön och jag tror att jag tvunget kommer behöva köpa den för jag kommer aldrig kunna släppa den! Plus att jag såg en fin brun skinnväska på Gina som jag nog inte heller kommer kunna hålla mig ifrån. Om jag bara får köpa mig dom så kommer jag klara mig till London, det är jag helt säker på. Den gröna var lagom stor och den bruna är också lagom stor, fast mindre så man kan ha den till stan och sådär istället för att gå runt med en stor megaväska med nästan ingenting i. Jag ska se hur mycket jag får i lön för januari. Jag kommer inte kunna släppa dom, jag lovar.

    SvaraRadera
  2. Elin: HAHAHA så nu skriver du en låååång kommentar där du ber om lov att få köpa dem :) Okej, du får köpa dem. Egentligen borde du köpa dem om du har förälskat dig i dem så. Tänk bara på att du nätan köpt upp alla dina "köprättigheter" fram till.. ja jättelänge :P
    Nej va pratar jag om... Men ja, köp dem du :) hihih, söta sak<3

    SvaraRadera
  3. Jag tänker köpa den på gina redan imorgon, för den kommer nog ta slut annars. Den på H&M kommer nog finnas kvar ett tag hoppas jag :)

    SvaraRadera