torsdag 27 januari 2011

En liten dikt sådär bara...

Core igår i korridåren.
Fick ont i låren när jag drog i håren påre'n.
Jag fick såren från förra våren och det kommer vara kvar alla åren.
Fick åka på båren tack vare låren då kom alla fåren.
Vi åkte på spåren till läkarkåren men fastna i snåren, tur att jag är i ungdomsåren.
Brandkåren följde fotspåren till meteoren.
Då kom junioren i jornalistkåren han var bara i tonåren men han har klarat alla läsåren.
Dekoren bland snåren fick dåren att skriva på villkoren för påtåren.
Brandkåren hade fastnat i skidspåren från meteoren så vi låg kvar till senvåren.
Tenoren sjöng som plåster på såren där vi låg i de taggiga snåren.
Där står en från poliskåren utan resåren på byxlåren.
Han har med sig labradoren som genast springer efter alla fåren.
Spanjoren matadoren ropar på senioren att följa med i upproren på kontoren.
De delar ut floren till alla på kontoren.
Tåren föll när någon klår en, det kanske var matadoren.
Då kommer Ellen med babyhåren och räddar situatiånen.

5 kommentarer:

  1. vad är det här för knasigt? kom ni på det själva ? :p

    SvaraRadera
  2. Elin: Hahah japp:D Jag skulle blvit riktigt paff om jag hade hittat en sådan dikt i någon bok:P Men ja. Det bara blev så här:) Gick det att läsa den?

    SvaraRadera
  3. Nja, det var knappt :P jag satt och läste den när jag åt, var tvungen att sluta tugga för att kunna koncentrera mig ;)

    SvaraRadera
  4. Du är rolig du!!!
    Kram från kusinen Hanna

    SvaraRadera
  5. Hanna: Hahaha, så du kunde läsa den i alla fall :D Det är inte bara min förtjänst. Ellen med babyhåren hjälpte till en hel del. Men tack :D

    SvaraRadera