måndag 17 september 2012

Min helg - Lördag

Det var konstigt att ha någon bredvid sig när man vaknade upp. Frida hade sovit så gott, så gott i min säng och hon var avundsjuk över mitt stora härliga täcke. "Dock jobbigt när man bäddar" sa jag. Vi låg och kollade mobilerna ett tag och bestämde oss för att äta frukost ute. Jag bestämde Pret så vi behövde därför ta oss till närmsta Pret-ställe.

Vi sa hej och hejdå till Nick som var den enda som var hemma och åkte till Hammersmith. Vi åt en stor och god Pretfrukost medan vi läste i våra böcker om gårdagen och började sedan planera framtiden. Dagens uppgift var att hitta present, vykort och frimärken. Tyvärr var Hammersmith inte det bästa stället att shoppa på. Dock hittade jag en gosig tröja på Primark's herravdelningen som jag köpte. Vi gick även in i en dansk affär som var lite som Lagerhaus. Där köpte vi sesamknäcke och jag hittade min efterlängtade grillkrydda!

Vi åkte hem till var och en för att landa lite, äta lite och göra oss redo för kvällen. Vad vi skulle göra visste vi dock ej. Mamma tyckte att vi skulle åka till Jamie's Italian igen så vi gjorde det. Jag var exalterad för jag hade på mig klackskor (som gick sönder samma kväll!!!), ny topshop-topp och en Frida som väntade på mig.

Buss till Westfield och lite windowshopping inne i den stora gallerian innan vi gick för att skaffa ett bord. Vi hamnade på nästan exakt samma plats som första gången vi var där, dock med en annan servitör. Jag, som inte kan bestämma mig typ någonsin, bestämde vin (som visade sig vara en flaska med kork! Den första kork-flaskan jag någonsin beställt in!!!), bestämde snabbt vad jag ville äta och beslöt även vad Frida (som velade) skulle ha. Jag tog pasta, hon tog en burgare (vilket är ovanligt för hon tar alltid något vegetariskt). Det var jättegott och vi stortrivdes.

Efterrätten, som tyvärr var lite av en besvlikelse bara för att vi inte riktig höll med om att bittermandelsmaken skulle vara där...

Vi har nu i efterhand insett att det kanske är Jamies som blir stammisstället och inte Byron, som först var tanken... Självklart ska Byron alltid vara en av våra absoluta favoriter! men när man vill ha hela restaurangkänslan, då går man nog till Jamies.





Söndagen spenderade vi på skilda håll. Frida tog hand om barn och jag låg i min säng och kollade nätet efter hotell, restauranger, nattklubbar och bra band. En slö och go söndag helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar