tisdag 4 september 2012

Jag överlevde


Imorgon börjar den minsta dottern skolan och mina lediga dagar tar sin början. Jag behöver ta hand om enbart mig själv från nio till tre på eftermiddagen. Som grädde på moset har jag druckit min första riktiga kopp kaffe i huset. Jag köpte ett eget paket när jag handlade mjölk och kunde göra mig en kop starkt, svenskt, hederligt kaffe efter maten. (Lasagne som var mycket uppskattad av alla förutom den minsta).

Om Kaffet var grädden så kanske körsbäret på toppen är att jag ska träffa Pyttan, Alice och Ida imorgon! De flög hit över vattnet idag och befinner sig på andra sidan stan, någon stans i Russel Square. Vi ska träffas på Pret imorgon och jag får äntligen krama dem! Gnugga näsan i Pyttans hår lite och bara vara.

Kate gav mig en liten rundvandring i bokhyllorna nu på kvällen. Det finns massvis att läsa. Jag och Frida har plötsligt blivit helt besatta av att läsa allt som kallas klassiker och som ska läsas någon gång i livet. Jag har nu börjat på en Nick Hornby-bok (som dessvärre inte är en klassiker men som Kate rekommenderade).

Jag tror att kattet har gjort mig speedad för jag är inte sömnig som jag brukar.Trots att man inte gör något på dagarna sover man som en stock här. Imorgon blir det hektiskt och massvis att tänka på så jag bör sova och vila hjärnan iför detta.

And now it begins.

5 kommentarer:

  1. Gött äntligen kaffe.!Kul med kompisarna va? På lördag har Wilma kalas, men typiskt ska nåt annat vara samma dag samma tid men vi åker dit på söndag istället.Most

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maggan! men då kan jag ju inte träffa er på Skype! Jag ska skypa med alla genom mammas dator! Men har någon av er skype?

      Radera
    2. Ja va tråkigt!!! Har just nu sms:at Hanna och frågat om hon kan skaffa skype!!!// Kram mamma

      Radera
  2. WI! hoppas mitt hår uppfyllde din önskan! :)

    SvaraRadera