torsdag 27 september 2012

I walk the walk

Jag går så sjukt jäkla mycket här! Funderar skarp på att skaffa mig en stegräknare och se hur långt promenad det blir sammanlagt på en dag.
Om vi skulle ta en normal dag, kanske en normal vecka här för mig, så kan vi kanske få en liten överblick av hur mycket det kan tänkas vara. (Nu räknar jag inte in hämtning och lämning av Emma men det är bara några hundra meter så det är knappt märkbart).

Måndag
Vi säger att det är den dagen jag är hemma och fixar med tvätt och sådär. I så fall går jag kanske till kemtvätten och tillbaka, bärandes på kläder. Går till Budgens för att göra något ärende, köpa något eller liknande. På eftermiddagen går jag med Emma till pianolektionen och hem igen. Alla dessa korta promenader tar i och för sig inte mer än kanske sju minuter fram och tillbaka.

Tisdag
Oj, ett paket finns att hämta på posten. Jag går in till High Road. Det tar tjugo min enkel resa. Jag kanske passar på att möta upp Frida; ytterligare tio minuters promenad. Jag tar inte bussen hem heller för jag är snål/sparsam/ekonomisk. Bestäm själv.

Onsdag
Igår var det en sådan onsdag då jag och Frida åkte till Emmie för lunch. Det är kanske inte det vi brukar men minst en gång i veckan tar vi ju oss in till centrala London. Då blir det promenad till antingen tunnelbanestationen Turnham Green (25 min och då går jag rysligt fort) eller till Gunnerbury (13 minuter). Promenera runt på slutdestinationen och sedan hem igen.
Onsdagar betyder också sånglektion och simning. Medan Emma har sånglektion promenerar jag i Richmond i 25 minuter. Sen promenerar vi till busstationen (åker buss) och vidare till simningen. Sedan från simningen hela vägen hem längs med Themsen vilket tar 30 minuter.

Torsdag
Kanske lite ärenden (hämta gammal tvätt kanske eller personliga ärenden i stan). Kanske en kaffe eller frukost med Frida. 30 min promenad dit 30 minuter hem. På torsdagar ska Emma till sin lärare i Brentforth. Medan hon är där i en timme promenerar jag till Brentforth "city" vilket tar nästan 20 minuter. Väl där dricker jag kaffe på ett sjaskigt café innan jag skyndar tillbaka igen.

Fredagar
Ja, som vilken dag som helst. Inga måsten att gå till men det brukar alltid bli något mitt på dagen. Till kvällen blir det promenad till bussen eller kanske hela vägen till Turnham Green (25 min) för att ta tunnelbanan in till staden och börja helgen.

Helgen består som ni kanske förstår, av mycket gående då man ska till tunnelbanan och sedan gå runt i Covent garden, Soho eller något sådant.

Det är en veckas promenerande för mig. Det lät kanske som så mycket... jag kanske är klen. Jag säger i alla fall, jag är evigt tacksam för Spotify och offline-musik!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar