onsdag 1 augusti 2012

Ett litet förlåt i förväg

Jag vet att jag är tjatig och jag vet att ni förmodligen inte ens tycker att det är roligt, men jag gör ett till försök. Kanske är det mer för min egen skull. Jag vet inte. I alla fall, här kommer ännu en uppgift.

För detta behövs:
Tillgång till spotify eller på annat sätt bandet "Of monsters and men"s skiva.
Papper och penna eller dator.
Stillhet.
Öppet sinne.

Instruktioner

Lyssna
Sätt på första låten på skivan och lyssna ett tag.


Blunda
Anteckna det du då ser. Tänk inte för mycket utan följ bara med i hjärnans vågor.

Skriv
Skriv även om du inte har något att skriva. Ofta finns det där och behöver bara en knuff för att börja rulla. Snart är det storm på pappret ska du se.

Fusk
Om det inte går, är motigt och orden tvekar, försök med det här. Försök beskriva hur en båt seglar.



För alla, även för er som inte ville. Ge mig en låt eller helst en skiva/album. Jag vill också försöka.


1 kommentar:

  1. Åh det ska jag testa! Här får du en: Under african skies - paul simon ( från plattan "Graceland") hoppas inte den är för svår. Det var den jag hade i huvet :)

    SvaraRadera