fredag 5 augusti 2011

Picknick med Elin

För ett bra tag sedan pratade jag och Elin om att ha en picknick i det gröna. Det är ju så himla lätt när hon kan köra oss vart vi än vill. Söndagen efter att jag kommit hem från London tog vi tag i saken, eller jag smsade henne och efter en del problemlösning med bil och annat mötte hon upp mig på stationen kl 12.


Vi åkte till Maxi för att handla godsaker och skakade sedan iväg i en underlig bil till en av mina och pappas alla sjöar som vi/han har hittat.När vi kom fram hade solskenet bytts ut mot regn. Som tur var kunde vi sätta oss på en tall som växte på en klippa vid vattnet. Där under dukade vi upp vår mat.
Medianerna tog kort på maten och fick sedan hugga in i härligheterna.

Ibland slutade regnet och vattnat lugnade sig, låg spegelblank framför våra fötter.

Det fina med att äta ute är att man kan slänga rester lite varstans. Här skapade vi båtar till alla utmattade skräddare som flöt runt på vattnet.

Efter maten var vi gruvligt mätta så vi reste oss upp och gick runt bland träden med våra kameror.

Jag fick låna Elins macroobjektiv. Det var rasande svårt att få snyggt fokus och jag lyckades inte så värst bra men kul var det!



Solen kikade fram till slut och allt började torka upp. Här är klippan vi satt på.




Efter att ha ätit donuts till efterrätt, plaskat med benen i vattnet och pratat om London och media, åkte vi till Elin för att dricka kaffe. Där pratade vi lite med Malin, lyssnade på härlig 60-talsmusik som på något vis är barndom för mig och sedan blev jag hämtad av pappa.


Tack för den spontana, härliga och till slut soliga dagen Elin.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du lyckades oerhört bra med macro objektivet Moa du är en natur begåvning! Tack än en gång för den härliga dagen ute i det vackra fria :D

    SvaraRadera
  2. Elin: Du är alltid så himla fin mot mig!!! Tack vännen :)

    SvaraRadera