söndag 7 augusti 2011

En dag i Loo

Det hela var mammas ide. Det är sådant man kommer på, har tid med och vill göra när man är ledig som hon. Hon drog ihop alla sina systrar och lilla mig och bestämde att vi skulle åka hem till Hanna, Mikael och Wilma i Loo över dagen. Så gjorde vi. Mamma kom från ett håll, jag och Siv från ett annat och lite senare på dagen anlände även Maggan.


Dagen var fin och vi satt ute på verandan i solen och drack kaffe och åt cupcakes jag hade med mig. För att ge Hanna lite ledighet gick jag, mamma och Siv iväg med Wilma på en promenad i Loo. Wilma är det sötaste som finns, vilket ni säkert redan förstått. Hon kallar mig "Mo" och pratar om mig ständigt. Hon ville att jag skulle hålla henne i handen medan vi gick där på grusvägen.

Mitt hjärta exploderade av kärlek.








Här har vi hittat en larv och jag förklarar för Wilma att den larven kommer bli till en puppa som spricker och blir till en vacker fjäril så småningom.


En stund efter att vi kommit tillbaka från promenaden börjades det laga mat. Torsk med potatis och äggsås. Allt var bara så himla spontant, sommrigt och härligt.


Mamma. Du är super som hittar på sånna bra saker.

2 kommentarer:

  1. Det vaaar en kanon härlig,spontan dag. Det är så himla bra att du lägger upp bilder på bloggen...då kan man så lätt "uppleva" det igen. Bra! Bra! Bra!
    Ps. den sista bilden har väl jag tagit...eller? I så fall --duktigt Lill--Ds. // Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ja dina bilder var inte dumma alls. Tråkigt nog var denna en av få som jag såg någorlunda bra ut på. Så det blev bara den bilden tyvärr:) Men tack!<3

    SvaraRadera