fredag 1 juli 2011

Rota igenom gamla bortglömda papper som berättar om min barndom. Det kan stjäla en hel dag.

Jag satte mig på golvet vid datorn för att sortera min mapp med alla papper som handlar om mig och som mina föräldrar satt in där under årens lopp. Jag började längst bak och det första jag hittar är sammanfattningen av ett åtgärdsprogram som tydligen pågick när jag var 8 år och gick i 4:an, tror jag det blir. Det var i samband med mina föräldrars separation.
Hela lappen känns så främmande och föråldrad. Det är från ett annat liv nästan. Min lärare, Ingrid Holmgren skriver om hur jag sköter mig och hur jag anpassar mig till situationen. Mina favoritämnen är Idrott, musik, matte och skrivstil. Bara det är ju skrattretande. Så annorlunda. Jag håller ibland boken väldigt nära när jag läser men har trots det god syn. Jag är duktig på att använda stor och liten bokstav och punkt. Mina nya mål blir att läsa mer hemma och att "leka med flera olika kamrater på rasterna". Charmigare kan det ju inte bli.

Vi ska se vad jag hittar när jag gräver mig framåt i tiden här i pärmen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar