lördag 16 juli 2011

Allt-i-ett-fredag.

Dagen började med att jag och pappa åkte ut på en lång biltur med mig bakom ratten. Det var länge sedan jag körde en lång sträcka och det var nyttigt att känna på det igen. Vi stannade och fikade med en halv bulle och ljummet kaffe på blött lingonris någon stans mitt i Sveriges natur.

På vägen hem hoppade jag av i Alingsås och träffade Pyttan för en snabb fika och pratstund. På coffe house åt jag en till halva av en bulle med en kopp te. Vi skrattade åt hur tantig Pyttan är och talade allvarligt om jobb. Det är en så stor det av våra liv redan att det nästan skrämmer mig.

Vi sa hejdå vid 15 och jag skyndade iväg till Hemköp för att köpa grädde till pastasåsen jag och Clara skulle laga ihop. Hon kom hem till mig vid 16:45 och var hungrig så vi satte igång med maten med en gång. Sedan satt vi och åt tills maten blev kall och pratade. Efter maten satt vi i soffan framför TVn och pärlade armband till alla som skulle komma till Åkanten på kvällen. Vi utformade var och ett av dem efter just den person som skulle bära dem. Under tiden drack vi te och kollade på dålig MTV-tv som vi skrattade åt.

Vi åt en bit rabarberkaka lite snabbt och drack ännu med te. Sedan skyndade vi iväg till stationen för att ta ett tåg som aldrig skulle komma. Istället satt vi och blev nedkylda i en dryg halvtimme innan nästa tåg kom. Väldigt sena men glada i hågen, trallade vi bort mot Åkanten och sjöng Waterloo.

Det blev kramkalas när vi kom in och satte oss. Efter att jag och Clara beställt något att dricka började vi dela ut alla armband. Det blev en riktig hitt och alla blev så tacksamma och glada. De tyckte att vi var så himla söta som suttit och pärlat så de förlät oss för att ha varit så sena.

Hela kvällen var skrattfyllt, högljudd, sömnig och därför ännu mera skrattig. Det var en sådan kväll som blev mycket bättre än jag föreställt mig och därför är en total överraskning. Den bästa av kvällar.

TACK ALLA FINA VÄNNER SOM OMGER MIG STÄNDIGT! Jag är så lyckligt lottat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar