tisdag 5 juli 2011

Hur kan man göra sig så illa på en balsamflaska att man börjar blöda på tummen och tvingas tvätta resten av håret med en hand?

Idag jag har inte gjort ett dyft. Okej, jo det har jag.
Jag och pappa övergav ganska snabbt planerna om en dagstur med bilen. Synd.
Istället bakade jag rågkakor som blev riktigt fluffiga. Dock anar jag att de inte kommer smaka lite himmelskt imorgon när den nybakade känslan inte draperar det verkliga brödet.
Medan brödet jäste har jag spelat sims och läst bok. Massa bokläsande har det blivit dagen igenom. Ett tag låg lag ute i soffan och slumrade till ett tag. Åh sommar.
Dessutom har jag bakat chokladcigarrer. MYCKET goda om jag får säga så.

Eftersom jag bara ätit smörgås hela dagen (från att jag vaknade kl 06:15, tack vare en klocka som gick fel och visade 07:40 och inte ringde trots att jag ställt klockan på 07:30, till 15-tiden) var jag jobbigt sugen när de färdiga cigarrerna låg och svalnade på plåten. Jag var tvungen att snabbt kyla ner två och äta upp dem på raken. Mitt sug var inte mättat så jag åt en av de två cupcakes som fanns kvar i kylskåpet. Jag visste att jag skulle ångra mig men jag var inte beredd på det huggande illamående som drabbade mig så fort fatet stod tomt framför mig. Tack vare den muffinsen (som för övrigt var underbar i förtäringsögonblicket) har jag ingen matlust över huvud taget. En mättande ångest har lagt sig över mig.
Jag ska äta sallad till middag. Det har jag bestämt.

2 kommentarer:

  1. I torsdags tänkte jag vara lite duktig och äta bra saker, som frukt. När jag varit uppe några timmar satte jag i mej 2 st AKTIVIA sen somnade jag i soffan. Sen mitt på dagen tog jag Teh och 2 mackor... sen satte det igång ock mooolde av hunger! Det slutade med att jag vräkte i mej både ostbågar och pannkakor med grädde och sylt...INTE BRA! Men vid 23 tiden åt jag ialla fall en NECTARIN. Kram Mora Di.

    SvaraRadera
  2. Mamma: HAHAHA nej va dumt allt blev då. Du som planerat så bra och säkert var jättebestämd. Man ska äta rejält och inte småäta. Det är det bästa :) Bättre lycka nästa gång då :) hihi KRAM

    SvaraRadera