måndag 4 juli 2011

När kvällen närmar sig vill man ofta göra något distraherande. Då kan man gå till en brygga.




Igår gjorde jag ingenting fram tills att en varm Pyttan kom med solen och plingade på min dörrklocka. Vi packade picknickkorgen full och kokade massa kaffe innan vi traskade ner till Bergsjödal i den tjocka luften. Vi var lång ifrån ensamma där nere men lyckades fly undan alla nakna barn ganska bra genom att sätta oss längst ut på båtbryggan. Där lade vi ut varsin filt och började packa upp vår festmåltid. Cupcakes, vindruvor och massa kaffe.


Det var varmt och högljutt men väldigt mysig så vi satt där i säkert två timmar och pratade åter om massa viktiga ämnen som arv, kärlek, hemligheter och London. Snart skall det komma en film om detta lilla äventyr som Pyttan filmat. Då skall jag ge er en länk till hennes blogg så ni får beskåda all härlighet som fanns den dagen.


Kram på dig Pyttan




Idag har jag följt Pyttans råd och umgåtts endast med mig själv. Tränat länge och väl. Sedan har jag njutit av en fralla och underbart kaffe på Nygrens övervåning. Jag satt ensam i en av soffgrupperna och läste boken jag lånade av Pyttan igår; Tusen strålande solar. Den börjar bli riktigt bra och engagerande. Jag hatar redan flera stycken.


Sedan gick jag runt och provade alla beiga byxor som fanns på rea utan att hitta några som passade. Jag behöver nämligen ha ett par när jag jobbar senare. (För övrigt ska jag jobba på lördag så kom dit och fika vettja'). Det slutade med ett par som inte var på rea men tack och lov har pappa gått med på att betala dem. Förutom det köpte jag en filt till soffan i en härlig grön färg, precis som kuddarna har. Även detta betalar pappa.


Nu har vi ätit köttbullar, potatis och gräddsås. Vad resten av kvällen innehåller vet jag inte. Det är nästan så att jag blir lite rastlös... Men dagen har i alla fall varit en fröjd.

Hej

2 kommentarer:

  1. Hehe :D hoppas du njutigt av din dag för dig själv! det har jag gjort ;) JAG LÄSTE UT SPUTNIKÄLSKLING IDAG! :D hihi! puuss finaste <3

    SvaraRadera
  2. Pyttan: JA det har jag faktiskt :) Tack för tipset:) IH! Det är bara att hoppa på nästa bok i högen då ;)

    SvaraRadera