torsdag 14 juli 2011

Lunch i Haga

Ena dagen känner jag mig slapp, slö och väderlös. Andra dagen hinner jag inte med. Slutet av denna veckan kommer vara fullproppad var eviga dag. Tack och lov hade jag och Elin planerat in en dag i Göteborg med lunch i Haga i onsdags.

Vi åkte in med förväntningar på regn men dagen visade sig bli riktigt solig och fin. Jag traskade runt i mina bruna skinskor med klack som jag älskar men inte använder så ofta. Elin krokade arm med mig och ignorerade den extra längden mina skor gav mig. Vi gick raka vägen mot HM för att kolla in varsina par shorts. Ingen av oss hittade det vi sökte så jakten fortsatte. Vi gick runt i Nordstan och ut mot Kompassen och Monki, dit Elin ville gå. På undervåningen hittade jag en jacka på rean; 75% rea. Så den gick från 449 till 113. JA tack! Elin hittade två otippade linnen som var väldigt snygga även om jag inte fick chansen att se dem på.

När vi betelade såg vi de två till synes perfekta shortsen som låg vid kassan. Eftersom vi inte orkade gå tillbaka in i provrummet och eftersom vi redan hade betalat, gick vi ut för att ta spårvagnen till Haga.

Vi satte oss på Le Petit Café och åt lunch. Elin tog en Cesarsallad och jag ett grillat bröd med soltorkade tomater, pesto och mozzarella för att stilla mitt sug efter pesto, smält ost och smakrika tomater. Alltså min ideal-lunch. När vi ätit upp började vi diskutera London och skrev en snabb pack-lista. Det är helt skruvat, sjukt och otroligt att det bara är drygt en vecka kvar tills vi ska åka... Det är exakt en vecka kvar innan vi har varit där, sett allt och åkt hem eller sitter på planet hem. Galet...

På vägen tillbaka till tåget gick vi inom Monki igen för att prova varsina par shorts. Elin bestämde sig redan innan hon provade att hon skulle ha sina svarta och de satt tydligen perfekt. Det var helt enkelt meningen att hon skulle ha dem. Mina satt, till skillnad från alla andra höga shorts som jag provat, precis perfekt i midjan. Annars brukar det sticka ut en flik i svanken och bilda ett stort hål av onödigt tyg. Efter lite övertalning av Elin köpte jag dem ändå och är galet nöjd nu när jag gått in dem lite.

En mycket givande och skrattig dag. TACK MIN VÄN <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar