onsdag 13 juli 2011

Köksträdgård och Norskar

Jordgubbarna som pappa köpte för någon dag sedan ger oss fortfarande lite njutning. Ett par av dem fick samsas på ett fat med kakor som jag och pappa åt från medan vi drack kaffe ute på altanen i måndags. Samma dag (tror jag) hade vi varit och köpt lite blommor på Jordnära. Det blev mest kryddor men en och annan blomma och en cykelkorg. Så nu har jag en kökträdgård ute brevid trappan på framtidan. Timjan, basilika, rosmarin, oregano och lavendel.






Igår, tisdag, åkte jag med Oscar och Maggan till Siv och Krister. Där skulle vi hälsa på Inger och Willy som är på besök från Norge. Willy är min och Oscars morbror och Inger är hans fru. Det talades om sommarjobb och körkort. Sedan kom Hanna med en långhårig Wilma på ena höften. Under resten av kvällen var Wilma med mig och Oscar. När vi fikade satt hon i mitt knä och åt glass. Sedan sprang vi tre runt på gräsmattan och sparkade bollar till Mysan. Vi la oss ner för att sedan raskt hjälpa varandra upp igen. Vi sprang upp för den lilla kullen och ner igen. Vi åt ärtor och senare åt jag och Oscar även röda- och svarta vinbär i Sivs trädgård.


Jag fick med mig några rabarberstjälkar hem och bakade en kaka av dem igår. "Meget" god faktiskt. Knäckig och knaprig kant med en kletig och syrlig mitten. Mums med en klick grädde eller en sked vaniljglass!

2 kommentarer:

  1. Åhhh.. va härligt att det blev lite annat plantert i den där krukan! Det ser härligt ut. // Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Hahaha. Du menar istället för de uttorkade påskliljorna vi hade innan? ;P KRAM

    SvaraRadera