söndag 29 maj 2011

Past Midnight

Jag tycker verkligen om vad mitt liv har utvecklats till. Åtminstone på det privata, fridits-planet. Det händer saker. Nya, spännande, fantastiska saker. Resor till Stockholm, bara sådär. Pastakvällar med fina kompisar. Londonplanering!


18-års fest i Göteborg med mina finaste barndomskompisar. Att dansa, dansa, dansa, dansa tills man är helt svettig och bara ramlar ner i en mjuk soffa. Att skrika ut en refräng tillsammans med någon man bara känt i några timmar. Men det är så himla självklart och enkelt. Lantchips-gräddfil. Springa till en buss och andas tungt, tungt av ansträngning. Prata med nya folk. Inte vara rädd. Inte rädd.


Sova på tåget och cykla i duggregn mitt i natten. Krama gamla vänner som är överlyckliga att träffa mig. Glad att jag kom. På riktigt. Svänga håret i takt med musiken, snurra, snurra, förlorad. Lycklig.


Igår cyklade jag hem i ett tyst, vaknande Västra Bodarna. Fåglarna sjöng mjukt och duggregnets droppar glänste på tallarnas barr. Luften var stilla och klar. Frisk och ljummen. Himlen började ljusna. Klockan stod på 04:16 och jag var inte längre trött.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar