tisdag 10 maj 2011

Novellfilm och flera hundra kronor fattigare

Igår var det en varm, underbar och jobbig dag. Jag har fortfarande ett märke på vänster axel efter den tunga stativväskan och hela min kropp påminner mig ständigt om den långa dagen igår. Men vi hade det roligt! Till och med skådisarna som tyvärr fick vänta en hel del hade nog roligt och det var verkligen skönt att se.

Vi slutade skolan vid 12 ungefär. Jag och Elin packade ihop våra saker och gick ut ur media för att gå hem till Emma och vara där tills inspelningen skulle börja. Istället för det möter vi en Emma i korridoren som duktig nog har tänkt att sitta kvar och arbeta med grafarbetet. Utan att behöva säga något övertalar hon mig till att stanna kvar jag med. Det var bra, för jag fick gjort en hel del. Dels fick jag klart min logga som faktiskt blev skit snygg. Det känns bra att ha det gjort.

Vid halv 3 började jag och Emma gå mot skateparken för att kolla in inspelningsplatsen för kvällen. Allting såg ut att lösa sig bra när vi hittade den perfekta platsen för kyrk-scenerna. Vi gick sedan hem till Emma för att där rigga upp inför första scenen. Den första skådespelaren; Edvin, anlände ungefär tjugo minuter i fyra och vi var inte klara med tekniken på långa vägar. Allting tog tid och det strulade. Till slut fick vi spelat in scenerna och skådespelare nummer 2 anlände; Matthias. Några till scener spelades in i lägenheten innan vi packade ner all utrustning för att byta inspelningsplats. Vi konkade och bar på all jäkla teknik.

Det uppstod lite panik ett tag när vi inte kunde få tag på all rekvisita vi behövde men en snäll Marcus räddade oss ur situationen och cyklade ner till stan för att hjälpa oss. Vid skateparken kom de tre sista skådespelarna och vi kunde spela in ett par scener till. Allt gick ganska bra ända tills folket i parken började spela hög musik. Vi; jag, Elin, Emma och Johnny, blev rädda och trodde vi skulle bli nerslagna när killarna bad dem stänga av musiken.

Efter ett tag insåg vi att det var lönlöst när musiken åter igen började ljuda över parken och vi ordnade ett krismöte i gräset. Vi kom överens om att spela in resten en annan dag när vädret är lika fint. Killarna var okej med detta, tack och lov så de fick pengar för pizza (som vi lovat dem) och så började vi konka hem all utrustning till Emma igen.

När vi väl kommit till Emma satte sig fyra trötta ryggar och åtta ben ner med varsitt stort glas vatten och drack under tystnad. Vi var totoalt utpumpade. Då var klockan 20:10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar