torsdag 19 maj 2011

ett, två, Treeeeee; paddla

När jag, varm och trött, gick mot busshållplatsen efter att ha kommit tillbaka tidigare än planerat från dagens paddling, kände jag mig så oerhört lycklig fast jag visste inte riktigt över vad. Det var som att jag hade glömt vad jag väntat på. För något var det.
Då insåg jag att det var slut på skoltorsdagen och imorgon väntade fredag. Fina, fina fredag. Denna fredagen skall börja med sovmorgon eftersom man inte behöver komma till engelskan om man är klar. Efter skolan planerar jag att träna en sväng och, om så vore möjligt, bli upphämtad av mamma. På kvällen blir det grillning hos Maggan som fyller år idag. Hela den härliga Franssonsläkten. En underbar början på en spännande helg.

Denna torsdag, som inte blev så hemsk som jag tänkt mig, skall avslutas med att jag och pappa inviger våran klotgrill. Korv, majskolvar, sallad och tzatziki. Mumms!

4 kommentarer:

  1. Den var såå good! Mild men det är ju så Moa vill ha den....Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Jaa.. kul att du tyckte om den, mor :)

    SvaraRadera