torsdag 26 maj 2011

Fri dag, fika och fynd.

Jag fyndade en stickad tröja på Kappahl. Den hade sänkts från 379kr till 150kr.

I alla fall var det ett fynd i mina ögon.



När jag och Ellen satt och åt lite knäckebröd i matsalen idag kom en Frida och gjorde oss sällskap Hon bjöd med oss att fika tillsammans med henne, Pyttan och Oscar. Jag ropade högt JA och så blev det. Elin kom även in till stan för att vara med oss. Hon planerade att bara sitta men upptäckte att hon faktiskt hade 70 kr och firade detta med en daimkladdkaka på Coffe House, där vi satte oss.


Vi pratade om att tiden gått fort fast ändå långsamt. Om första gången vi träffades och första intryck som helt suddats bort, till det bättre. Vi pratade om studenten, om sommarlov och om Stockholm Det är bara en vecka kvar tills vi reser dit. Vi fyra. IIIIH.


Tjugo över fyra reste vi på oss och gick mot bokia. En synsk Frida tog mig i armen och skrattade åt sin egen lurighet. Vi skrattade ihop. Sen pratade vi engelska på värsta dialekten. Sa; "Have a nice day, alright? God day mate!" och så skilldes vi åt allihop.


Jag och pappa körde lite på Sävelund innan vi åkte hem. Jag fick stanna och backa upp för våran smala backe. Det var varmt, men det gick bra. Nu har jag ätit pastagratäng framför vänner.

(Jag blev nästan överglad när jag nu kom på att Pyttan bjudit in oss till henne imorgon för att äta pasta på hennes balkong. Jag önskade pasta med räkor och hon sa att hon skulle laga det till mig. Kan hon bli finare?)


I alla fall en mycket bättre dag än jag trodde att det skulle bli när jag vaknade.

Tack för det.



4 kommentarer:

  1. ååååh så fint du skriver min käre vän! jag smälter!! :D
    massor med varma kramar på dig fina du!

    SvaraRadera
  2. Frida: ÅH! ska du börja läsa min blogg nu? :D:D då skulle jag bli överlycklig. Tack ska du ha vännen <3 KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag har läst igenom alla blogginlägg :D så Japp jag ska/har börjat läsa din blogg :D haha kramar

    SvaraRadera
  4. Frida: OJ! Alla?! Du är galen kvinna! :D hihih.. (känner mig oerhört hedrad faktiskt) <3

    SvaraRadera