onsdag 4 maj 2011

Gamla, mjuka, lätta kramar och party-röj.

De senaste dagarna.


Söndag

Årets födelsedagsfest ägde rum i Berg 211 och vi var bjudna. Den fine Marcus Larsson hade bjudit oss och bara det är en gnutta hedrande. De flesta från Alingsås åkte in med 19:00 tåget till Göteborg för att börja kvällen. Vissa hade dragit igång redan innan och var väldans glada hela vägen dit. Vid ingången i berget stor två biffiga dörrvakter med varsin lista för att bocka av oss. Genom hela gången in i den stora salen låg det en röd matta som man fick gå på. Väldigt flott. Vi lämnade in väskor och fick stämplar och sedan började kvällen. Vi gick igenom rökmolnet på dansgolvet där man inte kunde se mer än en decimeter ifrån ögat. Folk dansade och musiken pumpade. Ibland pumpade basen mer än musiken hördes så det var bara... oljud, om man kan säga så i min ålder. Men det har ju knappast hindrat mig innan så...
Marcus var super glad och jätte tacksam för alla som kom. Det var tydligen över 100 personer som kom men det märktes knappt eftersom lokalen var så stor.
Tråkigt nog slutade kvällen mycket tidigare än planerat med det var skönt ändå eftersom det faktiskt var söndag och många planerade att gå till skolan dagen efter.
Men trots det var det en höjdarfest i den fetaste lokalen med de underbaraste människorna. SUPER!'



Idag har jag och pappa varit hos Tandläkaren i Borås för att kolla mina visdomständer som för några veckor sedan gjorde lite ont. De är inget fel på dem nu och tandläkaren kunde inte komma på någon anledning till att behöva dra ut dem. Man försöker faktiskt ha kvar dem om de inte måste dras ut. Det var en VÄLDIG lättnad. Men om det börjar göra ont igen skall vi ta en röntgenbild på en av tänderna, eftersom den kanske sitter och kreppar om en nervtråd i käken som möjligtvis riskerar att åka med om vi drar ut den. Sedan planeras det in en "operation" och jag har möjlighet att få snurr-dricka och lustgas om jag så behöver. Det låter tryggt.
Jag vill från och med nu alltid gå till den Tandläkaren för hon verkade ha vettiga tankar och vara duktig. Dock behandlade hennes medhjälpare mig som om jag var 7 år. "Så ska jag bara skjuta upp stolen, så dääär jah. Och så kan du gå aaav stolen. Sååå, precis." GAAAAh jag kan själv kvinna!!!


För övrigt så har våran punkt-tidning kommit ut om det är någon som är intresserad av att köpa den. 20 kr kostar den bara och då får ni hela tre texter skriva av mig.

I tisdags var jag och pappa och besökte Hagagården för att ge Greta Andersson en tidning. Jag intervjuade henne för ett reportage som finns med i tidningen. Vi knackade på hennes dörr och, vad vi tror var hennes dotter, öppnar. Så fort Greta ser mig skiner hon upp och säger; Kommer du med tidningen nu?

Jag utbrister glatt: "Åååh så du kommer ihåg mig?" och hon svarar att det är klart hon gör och så kramar hon mig. Sedan sträcker hon sig målmedvetet ner efter sin handväska för att betala. Jag står i valet och kvalet om att inte ta emot några pengar eller istället godta hennes givmildhet som hon så innerligt har. (När jag var där för intervjun bjöd hon mig på choklad till exempel).

Hon var innerligt tacksam och det var nog det finaste ögonblicket någonsin. Ett ibland dem i alla fall.

7 kommentarer:

  1. Hahahaaa... vilket komiskt ord >snurr-dricka<!!

    JAAAA!!! jag vill super mycket köpa eran tidning, men det visste du nog :)

    Vad härligt med Greta! Förstår att det var ett fint ögonblick.

    Kram på dej // mamma

    SvaraRadera
  2. Mycket vårdpersonal är sådär. Man vill döda dem.

    SvaraRadera
  3. Mamma: hihi jaaa men man lir snurrig och glad av den drickan :)

    SvaraRadera
  4. Josefin: Tyvärr är det nog så... jätte dumt egentligen.

    SvaraRadera
  5. vi var på BAAARNAAVDEEELNINGEEN :)

    SvaraRadera
  6. Pappa: Jajaaaaaaaaaaaaaaaa, men det spelar väll ingen roll :P

    SvaraRadera
  7. NÄÄÄÄ..eeeeee!!! Det spelar NAAADA!!

    SvaraRadera