tisdag 20 september 2011

Tisdags morgon med Kewin under mattan.

Igår kväll var jag väldigt trött och mör efter en lång dag avslutad med Zumba och CXWORX på hälsostudion. Dessutom hade jag ingen bil så jag fick göra som resten av ungdomarna gör och pendla hem. Tack och lov vinkade jag till mig en buss så lag slapp gå till stationen.

Hur som helst gick jag och la mig tidigt. Klockan var kanske 20:30. Jag somnade och sov till 6 i morse då Volvon fick huset att vibrera när pappa körde väg till jobbet. Eftersom jag hade sovmorgon kunde jag somna om till 7:50 om jag så ville men gick istället upp strax efter 7.

Jag utnyttjade min långa morgon till att koka kaffe och njuta av mina smörgåsar. Kewin satt troget vid min sida och trånade med blicken efter skinka och leverpastej. Han fick en bit. Så tröttnade han och gick och satte sig på mattan istället. Till slut tröttnade han på det också och började gå mot dörren. Så, helt plötsligt vänder han sig och och stört dyker tillbaka mot mattan, in under den och börjar leka med något. Han kommer ut med huvudet och tittar storögt på mig. Inget fanns där så han ställer sig upp och går mot dörren.

Nu sitter jag här med min sista kopp kaffe och har en halvtimme på mig innan jag behöver gå ut till bilen och köra iväg till skolan. Jag älskar sådana här mornar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar