tisdag 13 september 2011

2-årskalas

I söndags for jag och pappa till Loo för att gå på 2-årskalas hos den här lilla tjejen.Allt var prydligt dekorerat i rosa och lila. I taket hängde fasttejpade ballonger och glansiga girlanger hängde kors och tvärs. Jag och pappa, liksom min mor, hade kommit lite tidigare för att på så sätt kunna stanna lite längre.



När vi kom höll Mikael på att skära ut marsipan i form av en stor prinsesskrona som skulle pryda tårtan. Det blev kanon och han lämnade över ansvaret till Hanna som började dekorera.

Hon fick till slut stoppa sig själv. Resultatet blev hur som helst mycket smakfullt och sött.

Mamma hjälpte till med att duka fram koppar och lite allt möjligt.

Under tiden underhöll jag Wilma som åkte kana på bordet. Här är ett mycket vackert porträtt av oss båda. Plus pappa.

Så kom resten av gästerna och det blev stor paketöppning. I ett av de första paketen fick Wilma ett leksaksstrykhjärn och en strykbräda. Detta lycktes överträffa allt annat så kusinen Tea fick öppna resten av paketen som alla innehöll kläder.

Så satte sig alla vid bordet och ljusen tändes på tårtan.Efter att Wilma skurit en missbildad bit åt både mig och henne började alla mumsa på kakorna.



Grattis lilla Wilma! Åh va jag tycker om dig!

4 kommentarer:

  1. Men gud vad stor hon har blivit! De växer så fort att det nästan är lite läskigt. Otroligt fin tårta måste jag ju också säga. Allt ser så fint och gulligt och ja bara helt perfekt för en liten 2 åring! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Åhh vilka fina bilder. Kram mamma :)

    SvaraRadera
  3. Elin: Ja det är galet. Men jag tror nog att hon är äldre än hon är. När jag skulle köpa kläder åt henne tänkte jag; men gud! Ska Wilma få plats i de här?. Men jo, det skulle hon ;) hihhi

    SvaraRadera