tisdag 6 september 2011

Meningen med livet?

Idag börjar andra säsongen av "Landet Brunsås". Jag kan nog inte få någon att förstå hur bra det är. Hur bra JAG tycker att det är. De pekar på bristerna och säger sanningen om allt vi konsumerar. Det är så behövligt. Vi vet ju inte vad det är vi äter. Vi vet ju för fasen ingenting. Vi manipuleras och vilseleds i matsvindlandet. Förbannade massproducerade skit! ÅH!

Som ni märker så engagerar detta mig något fruktansvärt. Det är nästan en påtaglig ilska i hela mig. Mitt huvud börjar dunka och fingrarna kliar. Jag vill göra något. Ändra det. Påverka. Säga till. Informera. Berätta. Avslöja

Kan man jobba med detta kanske?...

2 kommentarer:

  1. Jag kommer onekligen att tänka på Marit Pålssen... Du får ta dej in i politiken och EU... // Mamma

    SvaraRadera
  2. Mamma: Men jag kan ju ingenting om politik. Nej, det är inte min grej tyvärr. Bara vanlig helig forskare kanske;)

    SvaraRadera