torsdag 29 september 2011

Jobbar på.

Jag har inte skrivit på väldigt länge nu. Mest för att jag inte hunnit men också för att det tar emot att faktiskt sätta sig ner och skriva. Jag vill för mycket så jag själper även det lilla kan man säga.

Jag har jobbat extrapass på Nygrens två kvällar i rad nu. Från kl 18 till 22 tisdag och onsdag kväll. Det är båda mysigt, kul, nyttigt, jobbigt, stressande och tråkigt. Allt. Jag skall dessutom jobba på lördag från 10 till 16. De frågade igår om jag kunde jobba kväll idag och nästa fredag från kl 16:30 men jag sa nej. Jag kände att jag behövde plugga och vara någorlunda pigg inför skolan på fredagen. Nu är det i och för sig inte så nödvändigt längre eftersom redovisningen vi skulle ha blev av idag istället.

Men jag har kommit fram till att jag inte skall klaga på att jag "måste" jobba. Det är ju faktiskt inget måste utan något jag kan välja. Jag kan välja att jobba och det är fruktansvärt bra och eftertraktat bland folk i min ålder. Jag utökar min budget, skaffar mig erfarenhet vilket är bra dels för kommande jobb och dels för min egen del. Det är en merit värd mycket. Faktiskt. Dessutom har jag knappast fullt upp med skolarbete utan kan lätt få det hela att funka. Att jag fått jobba så mycket den här veckan hör nog inte heller till det vanliga utan blev en liten extrem start på det hela.

Igår, när jag gick runt och tände alla ljusen i lokalen, kom jag att tänka på hur fantastiskt mysigt det kommer bli att jobba sent när advent drar igång. Jag vet inte om vi kommer ha öppet så sent då men det kommer kanske ändå hinna bli mörkt innan man slutar.
Sen vill jag tacka högre makter för att jag har tillgång till en bil och för att jag kan köra den. Hade det inte funkar hade jag nog inte varit så frivillig till att sluta 22, jobba till 23 ändå och tvingas vänta på 00 tåget för att de inte går något tidigare. (Tror jag). Nej, det är ingen hitt.

Nej. Sluta nu. Inte klaga. Jag fick ju till och med en lönecheck igår. Tacksamhet. Det är vad som saknas.

3 kommentarer:

  1. det är bra MOA! Få se, du jobbade inte imorgon om jag fattade rätt? de va ju lite synd i så fall.. ja å Mattias kanske ska gå ljus i Alingsås då.. eller lördag, ehm, när ag har tid. (jävla tenta..) Men BRA MOA BRA! :D Du passar in lika bra på Nygrens som en mummsig hallonpaj!

    SvaraRadera
  2. Åh det hade varit så mysigt att se er:) Jag kanske jobbar någon gång nästa vecka. Men du vill inte gå mitt i veckan kanske?

    SvaraRadera
  3. Vi vet inte man får se xD är absolut ingenting bestämt :)

    SvaraRadera