söndag 4 september 2011

En söndag kom och gick och nu sitter jag och skriver om det igen.

Som alltid på söndagskvällarna blir jag rastlös fast trött.
Sällskapssjuk fast folksskygg.
Glad fast ledsen.
Missnöjd fast tillfreds.
Äcklad fast sugen.
Hungrig men mätt.
Ångestfylld men... förväntansfull.

Det är underligt.


Nu tänkte jag skriva upp en liten lista med saker jag vill ska bli av inom den närmaste tiden.

Jag vill åka till Göteborg och gå i musikaffärer. Där ska jag leta länge och väl efter en specifik LP. Jag vill ha Paolo Nutinis nya skiva som LP. Tänk va underbart.

Jag vill döda det äckliga kryper som vandrar ner för min vägg här brevid.......sagt och gjort. Han är död. Tro mig. Det var bäst så. Det såg ut som en fästing med stora klor. Inget man vill bevara.

Jag vill skriva en text att vara nöjd över.

Lära känna någon ny människa.

Jag vill klara av provet i Psykologin. Imorgon skall jag, Elin, Frida och Ellen träffas hos Pyttan och plugga lite eftersom vi fått ledigt från dagenslektion. Det kommer bli mysigt.

Engagera mig i radion och känna att jag verkligen vill åstadkomma något. Brinna för det. Det vore så himla skönt om man kände så för allt. Det blir mycket roligare och bättre. Bara därför.

Boka tid med någon från Sparbanken. Min bankman har ju tydligen slutat. Mycket ohyfsat av honom att inte meddela mig...

Boka klipptid.

Baka äppelkaka på våra äpplen.

Dricka mer te mitt på dagen. Det är något jag saknar.

Men först och främst skall jag äta tekakor med skinka och ost på och dricka te framför TVn.

2 kommentarer:

  1. Du kan få följa med mig på musikjakt. Om du vågar... Nutini kan finnas på bengans :)

    SvaraRadera
  2. Pytten: Klart vi ska det!!! Sen ska jag hem och njuta med en kopp te :)

    SvaraRadera