fredag 9 september 2011

Fina Fredag

Jag sitter och skriver på Pyttans fina mac vid deras stora köksbänk/bord/bar. Det är nämligen en barstol jag svänger runt på. Den knirrar.
Pyttan står, iförd förkläde och gula, nästan självlysande plasthandskar, och diskar. Hon vill ha det fint inför kvällen. Ville städa lite innan gästerna kom. Jag var en av gästerna och jag kom för tidigt så därför fick jag hjälpa till att städa. Lärdom: Var aldrig för tidig. Resten av gästerna, det vill säga Frida, kommer nog om några minuter.
Till kvällen skall vi äta god räkpasta med vitlök, chili, grädde, parmesan och oregano. Pyttans egna påhitt. Kan knappt vänta! Vi skall sitta och mumsa länge och väl medan vi pratar om viktigheter. Senare blir det kanske lite efterrätt, om vi orkar och vill göra en sådan, kanske lite film, spel eller annan underhållning.

Nu häller Pyttan upp räkor på ett fat för tining och börjar fundera högt angående eventuella efterrätter. Hon är mysig i sin svarta klänning. Vi talar falset-indie och tjivas.
Vi ser fram emot kvällen. Pyttan hälsar att; "Ni skall ta vara på eran helg. Känn ingen press utan njut bara och ät pasta i mängder. P.S Moa skrattar med själen".
Visa ord från en vis tant i sina bästa år.

Låt kvällen komma. Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar