fredag 2 september 2011

När det är ID-prövning kan dagen gå åt till nyttigheter.

De två flickorna Elin och Pyttan satt med varsin kamera och pratade om Aqua som de nu tycker om. Att de ändrat uppfattning om honom och att han till och med kan vara riktigt rolig. Jag blev lite avundsjuk, eller snarare besviken, på att jag inte valde foto trots allt. Sedan inser jag att jag faktiskt inte hade klarat av all teknik. Det är helt enkelt lättare med radio. Där vet jag vad jag gör.

Hur som helst så satt vi på Coffe house´s uteservering och åt lite lunch/fika. Elin åt baugette, Pyttan åt grillad smörgås och jag tog en fantastisk halloncheesecake och kaffe. Vi pratade om allt möjligt fram tills att det började mulna på uppe på himlen. Då flyttade vi oss in och undvek precis regnet som senare började falla.

Efter en stund anslöt sig Ellen till vårt bord. Hon köpte en likadan cheesecake som jag. Jag förundrades över dess uppbyggnad men ingen förstod mina andlösa ord utan skakade mest på huvudet åt mig. Det togs lite bilder, skrevs lite i böcker och pratades lite till. Efter drygt en timme var mitt fat tomt och min gom smakade lent av hallon och kokos. Jag var lycklig.

Vi gick in i Storken en sväng för att leta halsdukar och festkläder. Elin köpte en likadan som jag har fast vit. Gosigaste någonsin. Jag såg trånande efter ett par marinblå leggingsbyxor i manchester. Underbara. Efter ett tag lämnade både Pyttan och Elin oss för att åka hem. Jag stannade kvar med Ellen för att hjälpa henne att leta kläder.

Vi vandrade runt ett bra tag och sa saker som "asså sheeiiiitt". Förutom kläder gick vi även och granskade varenda glasögonhylla i varenda glasögonaffär i stan. Ellen är väldigt inne på att skaffa glasögon så vi provade alla tänkbara kandidater vi såg. Nu har hon beställt tid för synundersökning också. Iiiih.

Snart skall jag ge mig av till stan för att plocka upp både Frida och Pyttan. Vi ska åka till Alströmmer där AMTS spelar musikalen FAME. Både kusinen Sandra och Emma Hübinette är med så det ska bli super nice att se. Jag ska se den med släkten men efteråt skall jag, Frida och Pyttan mysa resten av kvällen.

FIN dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar