lördag 24 september 2011

Lång dag på stående fot.

Idag skall jag på bokmässan för första gången i mitt liv. Jag har knappt några förväntningar alls utan tar det som det kommer mest. Jag ska dit med Pyttan och några till och Elin kanske kommer dit med sin mamma vid 12.
Mina tankar svävar iväg till den senaste mässan jag var på; chokladmässan. Åh vilken underbar dag det var. Sen kommer jag att tänka på allt folk och får en liten klump i halsen. Något säger mig att det kommer vara mist lika mycket, om inte mer folk idag. Jag tror nog att lokalen är något större nu och att de flesta gick igår eller skall gå imorgon. En lite desperat tanke men ändå.

Ikväll skall jag jobba på Nygrens från kl 18 till 22. Ljus i Alingsås hade premiär igår kväll såöppningstiderna har förlängts en hel del. Jag är både tacksam och förtvivlad över att jag skall jobba. Det är ju knappast några roliga tider och jag kommer hem väldigt sent om jag dessutom skall städa efter det. Å andra sidan har jag inte jobbat på över tre veckor och känner mig glad över att de över huvud taget kom ihåg mig och vill ha mig tillbaka. Så, jag ska vara tacksam.

5 kommentarer:

  1. Jag känner mig dum, jag tar min väldigt sällan tiden att göra en riktig kommentar på din blogg längre, och det borde jag göra varje gång! SÅ BRA SKRIVER DU! Du har den enda bloggen jag blir sådär varm och glad i magen av då jag ser att du gjort ett nytt inlägg... Sen kanske inte jag är den bästa eller mest rutinerade bloggläsaren direkt men jag följer i alla fall kanske 5-7 stycken och ingen annan läser jag egentligen ord för ord som jag gör med din... så här har du nu kanske en mer ordentlig kommentar, jag ska försöka bli bättre på att ge dem och inte bara tänka som jag alltid gör "Hon får så många från andra så vad gör min lilla kommentar" Nä nu måste jag plugga... jag vet mycket väl att jag bara kommer läsa en sida och sen börja spela sims, men jag kan i alla fall lossas vara lite duktig och plugga, du vet.. försöka vara ambitiös i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Elin: Åh söta rara!!! Tack <3 Som su ser är du den enda som kommenterat. I alla fall på detta inlägget ;) Så dina kommentarer är verkligen inte obetydliga. Känn inte heller att du måste. Jag vet att du läser och det är uppskattning nog :)

    Så du har kommit in i en sims-period alltså;) Inte bra;) hihi. Jag vill höra om hur det är i skolan!!! Du verkar ju trivas som fisken i vattnet om man får använda sådana klychiga fraser :P KRAM

    SvaraRadera
  3. Konstigt, fler borde kommentera (ni som läser detta nu, kommentera!)
    Jag vill kommentera så du får veta hur bra du är!

    Nja spelar egentligen inte, jag bara bygger hus xD (det är ju liksom det som är roligt.) Ja har inte flyttat hemifrån så det är på sims jag kan hålla på att inreda och få det som jag vill.

    Ja men Moa jag är nyfiken hur det går på media och hur alla lärare mår, herregud, saknar det där radonfyllda huset och dess "invånare" ^^ KRAM

    SvaraRadera
  4. Kan jag få föreslå en kvällsfika? :D Alingsås är fullt men kvällsöppna caféer nu när ljus i alingsås pågår :)

    SvaraRadera
  5. Ja det tycker jag låter som en otroligt bra idé :D

    SvaraRadera