söndag 12 september 2010

Wilma 1 år

Igår var det ettårskalas för den finaste ungen som finns; lilla, rara Wilma. Det hela började med att jag och pappa åkte till Sävelund för att värma upp lite. Jag skulle nämligen köra på stora vägen. Köra på femmans växel. Köra i en rondell!

Vi tåg ett par varv och tränade lite dragläge i några uppförsbackar sen styrde jag ut mot vägen och mitt första hinder som var att passera rondellen. Det var oroväckande mycket bilar ute igår så jag var rejält nervös. Som tur var skulle jag bara till höger och jag slapp stanna för någon bil och kunde glida igenom på 2:an. Sen gasade jag och kom upp i 70-80. Två bilar körde om mig men vem bryr sig. Jag körde av vägen innan Fly-rakan och växlade från 5:an till 2:an. Sen stannade jag vid sidan av en grusväg. hjälp. Jag var varm och det kändes som om jag precis framfört en bokrapport inför klassen eller något. Nöjd, varm, skakig och oerhört glad.

Det var tänkt att jag skulle köra en bit till på vägen till Loo men vi bestämde oss för att kolla in vägen en gång först. Jag hade velat köra men det var nog smartast så.

Väl i Loo var hela uppfarten full med bilar. Alla ville pussa på och hylla den lilla. När vi kom in i hallen stod alla i hallen (för det var där Wilma var) och såg på när Hanna klädde upp henne som en liten ballerina. Rosa boddy, ljusrosa kjol och en tofs mitt på huvudet som stod rakt upp. Ur gullig! Till min förtvivlan insåg jag att jag hade glömt min kamera hemma och jag kunde inte släppa detta onda öde på hela dagen. (Om man kan säga så...)

Det var massor med folk i huset redan. I köket satt min mamma och gjorde sallad medan Maggan och Oscar tittade på. Wilma satt på golvet i mitten av havet av presenter och lekte med snören, nätpåsar och ja, allt som inte var presenter. Hur som helst var hon sprudlande glad och log mot alla och flörtade helvilt. (Hon blinkar mot en och ler)

Sen bjöds det på ost- och skinkgiflar med sallad och diverse tillbehör till den. Sen blev det lite lek och gulligull med Wilma innan vi fick cintron cup-cakes med glitter på och tårta med rosa grädde och persikor. Så sött på alla tänkbara vis.

De flesta for hemåt men jag, pappa, mamma och Siv var kvar till klockan blev halv 7 typ. Vi satt på golvet och fångade Wilma medan hon for från famn till famn över golvet. Hon stapplar på riktigt bra men fuskade på slutet och kastade sig den sista biten mot en. Man fick passa sig så hon inte föll i golvet men hon var helt galet glad och alla skrattade.

Så småningom blev vi lite trötta allihopa och jag satt i slutet med Wilma i knät på golvet och läste böcker. Vi härmade hästen, sjöng imse vimse spindel, kollade klockan och gungade som gungan. Sen for vi hemåt med en stor bit tårta och massa lånade filmer. På vägen hem körde jag från infarten till Loo fram till rondellen vid Sävelund. Det var knappt några bilar ute vid den tiden men en volvodåre åkte två varv i rondellen innan jag kom fram. Då åkte han som tur var ut och jag kunde ensam köra runt och in till Sävelund. ÅH va härligt det var att ha klarat det. Kvitta hur litet det var och hur få bilar det var på vägen så är jag superstolt över mig själv.

En sjukt fin dag och ett sjukt sött kusinbarn. Kram på dig Wilma och grattis på ettårsdagen. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar