måndag 27 september 2010

I datasalen

Första lektionen för veckan. Jag är klar redan innan vi börjar så jag och Emilia börjar dra ut de hundratals häftstift som håller upp treornas bilder vid skåpen. Nu har vi röda, ömma fingrar och väljer ut våra egna bilder som nu skall få pryda väggen. Emilia bidrar med sådär tjugo bilder, jag hittar knappt en. Nej, jag hittar faktiskt ingen.

Alice är så söt så man får lite kramp i magen litegrann.

Elin gick precis hem för hon fryser som en tok men är varm i pannan. Det var väldigt mysigt att krama henne i morse. Det kändes som om jag hade varit utan henne lite för länge. Konstigt.

Jag är väldigt sugen på att sparka igång hösten ordentligt. Gå långa promenader och fota, gå runt i Alingsås och kliva in på ett café för att dricka varma drycker med fina människor, sparka i lövhögar, åka långa bilturer med pappa, grilla korv, se ljus i Alingsås.

På fotolektionen ska vi tydligen ut och fota. Kanske kan man bocka av en del då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar