tisdag 21 september 2010

Dröm i solsken

Jag läste precis Elins inlägg om hur hon vill ha sin höst. Det lät fantastiskt, helt underbart och lite perfekt dessutom. Jag vill så gärna att det ska bli en sån höst som hon vill ha. Speciellt för hennes del men också för att hon ibland kommer dela den med mig. Det kommer bli fint.

Idag promenerade jag iväg med en bok iförd pappas mysigaste tröja och min blåa halsduk. Jag vandrade mot Bergsjödal men stannade i backen när vinden tog tag i mig. Jag kunde känna hur kallt det var där nere vid vattnet så jag vek av vägen och satte mig på solsidan av stenmuren som går vid vägen. Där satt jag, i ett stenröse och värmdes av höstsolen.
Om lite fler dagar vore så fina som denna, skulle allt bli lättare.
Då skulle vi få uppleva Elins höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar