måndag 6 september 2010

Fågelskådning

I Söndags vaknade jag och såg Elin ligga i min soffa i andra änden av rummet. Hon hade följt med mig hem efter Skatevibration och filmkvällen som blev på lördagen. Hon och jag hade en flumm morgon och dansade runt lite i huset innan jag följde henne till tåget. När jag kom hem fixade jag och pappa snabbt kaffe och fika. Sen bar det av till Rödene flygfält för att förhoppningsvis se en svart rödstjärt. En fågel alltså. Vi mötte några proffs som precis skulle åka och pappa blev vipps medlem i någon sms-tjänst så han är en av de första som får veta om en fågel blivit skådad. Han var så glad över detta så.
Det tog inte lång tid innan vi blev kaffesugna så vi satte oss i bergväggen och tinade bullarna i solen. Ett gäng svalor flög över huvudena på oss och jagade insekter. De var som små misiler i luften där de for förbi fram.
Efter kaffet ställde sig pappa och skådade igen. Jag å andra sidan la mig ner på en liten filt och söp in den underbara solen som bara värmde mer och mer.Tillslut tröttnade jag på att bara ligga ner så jag kleva iväg för att ta lite kort på det jag kunde hitta.
En fluga. För er som är extremt obildade och inte förstår det.

En björk som jag tyckte var vacker. Björken ÄR faktiskt ett ovanligt vackert träd. De härliga kontrasterna av svart och vitt i stammen prydd med en sirlande krona av gröna små löv som skriker sommar i vinden.

12 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har, du o din far!

    Faster A

    SvaraRadera
  2. Ni är så fina du och din pappa :) Låter kanske lite skumt i vissas öron (ögon..?) men så är det. Ni gjorde min dag, både du och han.
    /elin

    SvaraRadera
  3. Gud vad duktigt du har blivit! Så otroligt fina bilder och erat fika, don't get me started on that! Tjenare vad gott det såg ut! Nu blev jag ju fikasugen! Härligt =)

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Faster A: Hihih det rimmar. Ja vi ser till å ha det mysigt:)

    SvaraRadera
  5. elin: hahah ne gjorde vi? Hur kom det sig?:P Tack

    SvaraRadera
  6. Elin Ekman Fritzell: Tack kära du!!! ÅH va glad jag blir! Vi ska fika på söndag. Tycker du vi ska sitta på café eller ska vi ta med oss en filt, något hembakat och köpa take away-kaffe om det är fint väder? Jag tror inte det kommer bli fint väder men... OM:)

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt ni har det, ni två. :)

    SvaraRadera
  8. Josefin: Var det meningen att du skulle låte nästan exakt som din mor eller blev det bara så?:P hihi och; Ja det har vi faktiskt:)

    SvaraRadera
  9. :)Tänk vad lustigt, en så liten kort o nästan identisk mening!Josefin är i Göteb. o jag i Vgda.Vi har inte pratat med varandra.
    Men vi säger nog ganska ofta "så mysigt" om olika saker..
    Faster A

    SvaraRadera
  10. Faster A: Ja det var lite lustigt minsann :) ´Men ni är ju trots allt mor och dotter så SÅ konstigt är det ju inte:)

    SvaraRadera
  11. Jag såg hennes kommentar innan jag skrev min, men då var jag redan mentalt förberedd på att skriva den. Men ni HAR det ju mysigt!

    SvaraRadera
  12. Josefin: Du ser, ni tänker lika. Ja kanske det. :):):):)

    SvaraRadera