tisdag 31 augusti 2010

Trappstäd


Är det någon som kan städa, är det min mor. Ja något ska man ju vara bra på och varför inte det. Idag har jag studerat, fotograferat och frågat ut henne medan hon genomförde sin dagliga dos av trappstädning. Jag fick själv testa på att städa en trapp och det är inte på långa vägar lika lätt som man kanske tror.

Det är som jag sa till mamma för några dagar sen. Det är roligt att se på pappa när han damsuger och att se på mamma när hon skär grönsaker och nu också när hon städar. Detta bara för att de har sådan fruktansvärd teknik i det de gör. Imponerande på något vis.

3 kommentarer:

  1. Ja, om det är någon som kan dammsuga så är det din far. :) Han borde få ett OS guld i det om man frågar mig :) Våra härliga Ekmans!

    SvaraRadera
  2. haha ja. Asså om man kollar ordentligt på honom så ser man hur skicklig han är :P

    SvaraRadera
  3. Ja det är som en dans när han flyter fram över golvet :)

    SvaraRadera