torsdag 19 augusti 2010

Så slutar mitt lov.

Det är så frustrerande att behöva äta frukostmackan med kniv och gaffel...

Konstigt.... Gaffel. Gaffel känns inte som ett G ord. Snarare som ett F eller H ord. Något spetsigt och hårt. Krispigt nästan. Gaffel. Då tänker jag på giraff. Det känns så fel att jag måste kontrollera min stavning fem gånger. Hm.... konstigt.

Idag ska jag och Oscar baka snickerskakor och sen ska Alexander och Clara komma över på filmkväll. Jag vet inte när. Det är så krångligt att planera när mina sms inte levereras till Claras mobil.

Imorgon fyller min far år. Jag ska baka bullar då så att han får nybakade bullar på sin födelsedag. Förra gången jag gjorde de bullarna blev han barnsligt förtjust i dem, just när de var nybakade och norpade åt sig två stora från plåten.

På lördag kommer mamma hit för att gå på drinkparty med sina systrar och Hanna. Innan det ska jag och hon gå till Alingsås och äta lunch. Troligtvis på Mangiamo.

På söndag är det klassfest och Elin kommer hem från Grekland. Jag saknar henne så. Längtar.

På måndag börjar skolan igen. Jahopp...

4 kommentarer:

  1. Skolan kommer säkert bli super kul för er ska ni se. tvåan var roligare än ettan tyckte i alla fall jag :) + du gillar ju din klass så! Du kommer ha det toppen.

    Tänk då på oss stackare i 3an som ska sluta kvart i 4 varje fredag ;) Det kallar jag jobbigt. Kram

    SvaraRadera
  2. nej jag längar lite till skolan:) med "jahopp" menade jag lixom. Det är inte mer med det. Helt normalt:)

    Jasså var tvåan roligare! härligt att höra:D

    HAHA kvart i 4:) stackare

    SvaraRadera
  3. MOOOOA VARFÖR SVARAR DU INTE PÅ FACEBOOK?

    SvaraRadera
  4. Clara: Jag antog en sak och du antog en annan. Jag trodde att du och Alex höll kontakten och pratade om hur det skulle bli eftersom vi inte kunde skicka sms. Sen väntade jag på att du skulle ringa. Jag tänkte flera gånger att jag skulle ringa till dig men... jag vet inte varfrör jag inte ringde. Jag har ingen ursäkt/bortförklaring.

    SvaraRadera